لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۲

آمریکا چند شخص حقیقی و حقوقی را به خاطر کمک به صنایع نظامی کره شمالی تحریم کرد


ساختمان وزارت خزانه‌داری آمریکا
ساختمان وزارت خزانه‌داری آمریکا

دولت آمریکا به منظور تشدید محاصره اقتصادی کره شمالی و ضربه زدن به برنامه‌های تسلیحاتی آن کشور، ۹ موسسه، ۱۶ فرد و شش کشتی را به اتهام کمک به برنامه‌های نظامی پیونگ‌یانگ تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دو شرکت تجاری مستقر در چین را به خاطر صادرات میلیون‌ها دلار فلزات و سایر کالاها که در صنایع نظامی کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته‌اند تحریم کرده است.

علاوه بر این وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی از مقامات حزب کارگران کره شمالی را که در کشورهای چین، روسیه و ناحیه آبخازیای گرجستان فعالیت دارند تحریم کرده و از این کشورها خواسته است که این افراد را اخراج کنند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «این وزارتخانه به طور سیستماتیک افراد و موسساتی را که به برنامه‌های تسلیحاتی رژیم کره شمالی کمک می‌کنند از جمله مقاماتی را که در گریز آن کشور از تحریم‌ها نقش دارند هدف خواهد گرفت».

آقای منوچین گفت دولت آمریکا افرادی را در روسیه، چین و کشورهای دیگر هدف گرفته و «خواهان اخراج آنها از این کشورهاست».

«ما شرکت‌های نفتی، حمل‌ونقل دریایی و تجاری که نیازهای کره شمالی را تامین کرده و به برنامه‌های هسته‌ای آن کشور کمک می‌کنند را هدف می‌گیریم».

طبق این تصمیم، بخش کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ نفر دیگر را به فهرست اشخاص مورد تحریم افزوده است. علاوه بر این ۹ موسسه و شرکت از جمله صنایع نفت خام کره شمالی و شش کشتی آن کشور را تحریم کرده است.

این اقدام به دولت آمریکا امکان می‌دهد که دارایی‌های این افراد و موسسات را در آمریکا مسدود کرده و هر گونه معامله شهروندان و شرکت‌های آمریکایی با این افراد و موسسات را ممنوع کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۱۰ نفر از افرادی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند نمایندگان یکی از شرکت‌های وابسته به صنایع نظامی کره شمالی در چین و روسیه هستند. صنایع نظامی کره شمالی از قبل مشمول تحریم‌های آمریکا بوده‌اند.

علاوه بر این پنج شرکت حمل‌ونقل دریایی کره شمالی نیز به فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده شده‌اند.

هدف از تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه شرکت‌ها و مقامات کره شمالی به خصوص در کشورهای چین و روسیه جلوگیری از کسب درآمد و پول لازم برای توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن کشور است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز/ ش.ر / ک.ر
XS
SM
MD
LG