لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۳

ورود یک خودرو به میان مردم در آلمان «دو کشته داد» و راننده نیز خودکشی کرد


ورود یک خودروی وَن به میان مردم در بیرون از یک بار معروف در شهر مونستر در غرب آلمان دو کشته برجای گذاشت و راننده مهاجم نیز خودش را کشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک مقام ارشد امنیتی آلمان می‌گوید هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه انگیزه اسلامگرایانه موجب بروز حادثه عصر روز شنبه ۱۸ فروردین شده باشد وجود ندارد.

هربرت رئول، وزیر کشور ایالت راین شمالی- وستفالیا، که شهر مونستر بخشی از آن است، اظهار داشت: راننده ون که به جمعیتی بیرون از یک بار معروف حمله کرد، شهروند آلمان بوده است.

او گفت تحقیقات در مراحل اولیه است ولی افزود که «در حال حاضر، هیچ چیزی مبنی بر اینکه انگیزه‌های اسلامگرایانه پشت این حادثه بوده است وجود ندارد».

رئول تاکید کرد که «ما در حال تحقیقات پیرامون همه موارد هستیم».

او آمار نهایی کشته‌های این حمله را «دو نفر» اعلام کرد و گفت که راننده نیز خودش را کشته است.

هنوز انگیزه‌های مهاجم مشخص نیست. همچنین هویت وی فاش نشده ولی روزنامه زویچه زایتونگ گفته که متهم، فردی میانسال و دارای اختلالات روانی بوده است.

این روزنامه افزوده که پلیس آلمان آپارتمان فرد مظنون را در جستجوی مواد منفجره بازرسی کرده است.

پیشتر اعلام شده بود که سه نفر در این حادثه جان باخته‌اند. پلیس می‌گوید ۲۰ نفر نیز زخمی شده‌اند که حال شش نفر آنها وخیم است.

دولت آلمان با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرده است. آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور، نیز گفته که «عمیقا از اتفاقات رخ داده در مونستر شوکه شده است».

در بیانیه وی آمده است: «هرکاری که برای تحقیقات درباره این جنایت و حمایت از قربانیان و بستگان آنها لازم است باید انجام شود».

اولریکه دِمر، سخنگوی دولت، هم در توئیتر خود نوشته است: «اخبار وحشتناکی از مونستر به گوش می‌رسد».

مونستر که ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، یکی از شهرهای مهم دانشگاهی آلمان است و ۵۰ هزار دانشجو در آنجا تحصیل می‌کنند. مرکز شهر که این حمله در آنجا بوقوع پیوسته، پر از بار، رستوران و موسسات فرهنگی است.

این اتفاق یادآور حمله دسامبر سال ۲۰۱۶ با کامیون در شهر برلین است که ۱۲ کشته برجای گذاشت.

انیس عامری، پناهجوی تونسی که با اسلامگراها ارتباط داشت، با ربودن یک کامیون در روز ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶، راننده آن را به قتل رساند و سپس به درون یک بازار محلی رفت که در جریان آن ۱۱ نفر کشته و شماری نیز مصدوم شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های رویترز، آسوشیتدپرس، فرانسه و آلمان/ ک.ر
XS
SM
MD
LG