لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۵

تیم ملی واليبال ايران در مقابل استراليا تن به شکست داد


در ادامه رقابت های واليبال گزينشی المپيک که در ژاپن برگزار می شود، تيم ملی واليبال ايران در سومين مسابقه خود مغلوب استراليا شد.

ايران در دو بازی قبلی اش مقابل کره جنوبی و چين به برتری رسيده بود و با برتری در اين بازی، می توانست بيش از پيش به حضور در المپيک لندن اميدوار شود. سرانجام اما اين استراليا بود که توانست سومين پيروزی متوالی اش را رقم بزند.

دو پيروزی چشمگير و يک شکست دور از انتظار، مشابه نتايج ايران در جام جهانی ژاپن ۲۰۱۱ است که پس از غلبه بر تيم های قدرتمند جهان، شکستی دور از انتظار را مقابل چين، متحمل شد.

در بازی ايران و استراليا، توماس ادگارد توانست با ۲۴ امتياز، عنوان امتيازآورترين بازيکن ميدان را به خود اختصاص دهد. آدام وويت نيز ۲۲ امتياز گرفت. در تيم ايران محمد موسوی عراقی موثرتر از همبازيانش بود.

خوليو ولاسکو در پايان بازی با تمجيد از دفاع تيم حريف گفت: «ما شروع خوبی در گيم اول داشتيم، اما در گيم دوم از همان ابتدا اشتباهاتی داشتيم. آنها در دفاع، توپ‌ها را مهار می‌کردند و به همين دليل نتيجه را واگذار کرديم.»

در ساير بازی های روز سه شنبه، ونزوئلا ۳-۰ بر پرتوريکو چيره شد. تيم قدرتمند صربستان نيز در سه ست پياپی مقابل چين به برتری رسيد تا با ۹ امتياز به صدر جدول صعود کند.

استراليايی ها هم پس از عبور از کمند ايران، ۹ امتيازی شدند و در رده دوم قرار گرفتند. ايران با پنج امتياز و بدون احتساب نتيجه بازی حساس ژاپن مقابل کره جنوبی، در رده سوم ايستاده. برتری احتمالی کره جنوبی مقابل ژاپن به سود ايران خواهد بود.

بازی بعدی ايران روز چهارشنبه مقابل تيم قعرنشين پرتوريکو برگزار خواهد شد که در هر سه بازی خود با نتايج مشابه ۳-۰ شکست خورده است.


استراليا ۳ ايران ۱

در تمرين روز قبل، حمزه زرينی و محمد موسوی عراقی مصدوم شده بودند اما با تلاش پزشکان به بازی رسيدند.

تيم ايران که پيش از آغاز رقابت ها در ديداری دوستانه بر استراليا چيره شده بود، گيم نخست را با ترکيب سعيد معروف، فرهاد قائمی، محمد موسوی عراقی، حمزه زرينی، امير غفور و فرهاد ظريف آغاز کرد.

در اين گيم ملی‌پوشان ايران در دفاع روی تور، عالی ظاهر شدند. دفاع‌های موفقی که در بيشتر مواقع با ۳ بازيکن انجام می‌شد.

بيست‌ و يکمين امتياز ايران را سعيد معروف با زيرکی و انداختن توپ درون حفره به‌دست آورد. در ادامه زرينی با حرکت ترکيبی، امتياز ۲۲ را گرفت.

موسوی هم با دريافت پاس کوتاه و زدن آبشار توانست واپسين امتياز را کسب کند تا گيم نخست، با حساب ۲۵ بر ۱۷ به سود ايران خاتمه پيدا کند.

در گيم دوم، زمانی که بازی ۱۹ بر ۱۵ به سود استراليا بود، ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد. در اين گيم شاگردان او مغلوب ارتفاع چشمگير دفاع بی نقص استراليا شدند.

باوجود اينکه مباشری هم در امتيازات پايانی اين گيم وارد ميدان شد، اما حضورش تاثيری نداشت و استراليايی‌ها توانستند با حساب ۲۵ بر ۱۸ پيروز شوند.

در گيم سوم، ولاسکو به جوان‌ترها ميدان داد و امير قرا را به اتفاق پوريا فياضی و مباشری به زمين فرستاد. اما شاگردان اورياته برتر از ايران ظاهر شدند. بازيکنان جوان ايران، گيم سوم را ۲۵ بر ۱۸ به حريف خود واگذار کردند.

در گيم چهارم، بازيکنان اصلی که مقداری استراحت کرده بودند به ترکيب اصلی بازگشتند. زينگل همچنان آبشارهای زرينی را دفاع می‌کرد و پس از آن هم مصدوميت قائمی موجب شد فياضی جايگزين او شود.

اواخر اين گيم و در شرايطی که ايران يک امتياز پيش افتاده بود، سفيدپوشان استراليا توانستند بازی را به تساوی بکشانند.

شاگردان اورياته بازی خوبی از خود به نمايش گذاشتند و با عملکردی سنجيده و فنی، پيش افتادند. ولاسکو از تمهيد دو تعويضه های مشهور خود استفاده کرد و مهدوی را به اتفاق قرا، راهی ميدان کرد.

اما اين گيم نيز با حساب ۲۵ بر ۲۳ به سود استراليا خاتمه پيدا کرد تا آنها در مجموع، به برتری ۳-۱ برسند.

در اين بازی امير غفور ۱۲ بار پشت خط سرويس قرار گرفت و فقط يک امتياز مستقيم کسب کرد.

سايت فدراسيون جهانی واليبال در شرح اين مسابقه از تيتر «غرش استراليا برای شکست ايران» استفاده کرد و به تمجيد از عملکرد جالب توجه شاگردان اورياته پرداخته است.
XS
SM
MD
LG