لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۹

تجمع مقابل فرمانداری زاهدان پس از کشته شدن یک جوان بر اثر «شلیک ماموران»


نمایی از درگیری روز دوشنبه مقابل فرمانداری زاهدان که از روی فیلم حادثه برداشته شده است.
نمایی از درگیری روز دوشنبه مقابل فرمانداری زاهدان که از روی فیلم حادثه برداشته شده است.

گزارش‌های رسیده از مرکز سیستان‌وبلوچستان حاکی است که پس از کشته شدن یک جوان در زاهدان بر اثر شیک پلیس، گروهی از مردم در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند و تعدادی از آنان بازداشت شدند.

نیروی انتظامی نیز فوت این جوان را تایید کرده اما گفته است که ماموران، این جوان را به دلیل «مخدوش بودن» پلاک خودروی او تعقیب کرده بودند.

به ادعای پلیس ایران، راننده مجروح شده بود و پس از انتقال به بیمارستان فوت شد.

با این حال به گزارش وب‌سایت کمپین فعالان بلوچ، موسی شه‌بخش به دلیل «نداشتن گواهینامه به ایست ماموران توجه نکرده بود» و بر اثر «شلیک ماموران» کشته شد.

گزارش‌ها می‌افزاید که «۷۰ نفر» از مردم زاهدان روز دوشنبه ششم خرداد در اعتراض به این حادثه در مقابل فرمانداری زاهدان تجمع کردند که «با بازداشت تعدادی از آنها تجمع پراکنده شد».

به گفته این کمپین، ماموران «۳۰ نفر» از تجمع کنندگان را «بازداشت کردند».

بر اساس فیلم‌های منتشره، گروهی از مردم زاهدان ساعاتی پس از این حادثه و در اعتراض به شلیک به این جوان، خودروی نیروی انتظامی را به آتش کشیدند.

پیش از این نیز تعدادی از شهروندان استان سیستان و بلوچستان به دلیل شلیک ماموران کشته شده‌اند.

از جمله در سال ۹۴ «در اثر تیراندازی» نیروهای «پاسگاه محمدان» ایرانشهر به یک خودروی «مظنون به حمل گازوئیل»، این خودرو واژگون شد و دو سرنشین آن بر اثر «آتش گرفتن بار گازوئیل» سوختند.

این واقعه باعث «تشنج و ناآرامی» در این منطقه شد و «اهالی روستاهای محمدآباد و کریم‌آباد نزدیک به محل حادثه با سنگ و چوب به پاسگاه محمدآباد هجوم» آوردند که اعتراض‌های آنها چند روز ادامه داشت.

XS
SM
MD
LG