لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۲

رییس جمهوری آرژانتین: نیسمان خودکشی نکرده است


کریستینا فرناندز، رییس جمهوری آرژانتین در واکنش به اتهاماتی که در خصوص مرگ آلبرتو نیسمان، دادستان پرونده آمیا مطرح شده گفت که او خودکشی نکرده است.

به گزارش روز دوم بهمن ماه خبرگزاری فرانسه، خانم فرناندز در پیام خود گفت: «دشمنان او (نیسمان) تا وقتی زنده بود از او استفاده کردند و بعد به این نتیجه رسیدند که قتل او به نفع آنان است».

رییس جمهوری آرژانتین به هیچ فرد مشخصی به عنوان متهم احتمالی در پرونده قتل آلبرتو نیسمان اشاره نکرده است.

بازرسان پرونده می‌گویند مرگ آقای نیسمان احتمال دارد خودکشی باشد هرچند دیگر احتمالات را کنار نگذاشته‌اند.

رییس جمهوری آرژانتین گفت: «من مطمئن هستم که او خودکشی نکرده است و این برنامه‌ای برای حمله به دولت است».

در گزارشی که روز ۲۴ دی رسانه‌ای شد، آلبرتو نیسمان، دادستان پیشین آرژانتین با تنظیم شکواییه‌ای نوشته‌ بود که رییس جمهوری آرژانتین در موافقت‌نامه‌ای که دو سال پیش با دولت ایران برای «تحقیق مشترک» امضا کرد، خواسته بر نقش مقامات وقت ایران در باره آن انفجار سرپوش بگذارد.

آقای نیسمان مشکوک بود که رییس جمهوری آرژانتین با امضای توافق با ایران، خواسته‌ در برابر فروش خوار و بار به تهران، از دولت جمهوری اسلامی امتیاز هفت میلیارد دلاری در زمینه انرژی بگیرد و از نفت ایران برخوردار شود.

دادستان آرژانتین در اتهامات خود به نام «هکتور تیمرمن»، وزیر خارجه این کشور نیز به عنوان کسی که قول داده بود به خانم کرشنر در لاپوشانی نقش ایران کمک کند، اشاره کرده‌ است.

گزارش‌های رسانه‌ای می‌گوید که دادستانی آرژانتین مدت‌ها تماس‌های خانم کرشنر و وزیر خارجه او را شنود کرده بود.

هکتور تیمرمن، وزیر خارجه آرژانتین، روز ۲۵ دی اتهامات عنوان شده از سوی دادستانی این کشور را «پوچ» و «بی اساس» خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای نيسمان پيش از مرگ، شکوائيه‌ای ۲۸۰ صفحه‌ای با اتهامات مطرح شده در خصوص دولت و از جمله لاپوشانی نقش ايران، تحويل داده بود.

XS
SM
MD
LG