لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۶

«۲۵ گردشگر عراقی» در سقوط یک اتوبوس در جاده چالوس کشته شدند


سقوط يک اتوبوس مسافربری به دره‌ای در جاده چالوس و در منطقه سياه‌بيشه، ۲۵ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت. این اتوبوس حامل گردشگران عراقی بود که از تهران عازم مازندران بودند.

به گزارش روز سه‌شنبه ۱۲ خرداد خبرگزاری ايرنا، مهدی ولی‌پور، مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران با تاييد آمار اعلام شده از تلفات اين حادثه گفت: «کار امدادرسانی از سوی نيروهای اعزامی به محل سقوط اتوبوس به دره در منطقه هيرجان جاده چالوس ادامه دارد».

آقای ولی‌پور همچنين گفت ممکن است تعدادی از سرنشينان اين اتوبوس نيز به هنگام سقوط به دره به داخل رودخانه پرتاب شده باشند که جست‌وجو برای يافتن آنان ادامه دارد.

جست‌وجو برای نوزادهايی که در اتوبوس بوده‌اند

مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران گفت: «لوازم موجود در اين اتوبوس نشان می‌دهد تعدادی نوزاد نيز در اين اتوبوس حضور داشته‌اند که جست‌وجو برای يافتن آنان در منطقه در حال انجام است».

عصر روز سه‌شنبه يک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران عراقی که از تهران عازم مازندران بود در منطقه سياه‌بيشه هريجان به داخل دره عميقی که گفته می شود حدود ۴۰ متر ارتفاع داشته است، سقوط کرد.

اين منطقه با شهر چالوس حدود ۷۰ کيلومتر فاصله دارد.

آمار تلفات و کشته در جاده‌های ايران بالا است و طبق آمار رسمی، در سال گذشته بيش از ۱۸ هزار تن در حوادث جاده‌ای جان سپرده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی و در فاصله سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۹۳، چهارصد هزار ايرانی در پی تصادف رانندگی جان خود را از دست داده‌اند. دليل اصلی اين تصادف‌ها، خطای انسانی، نقض فنی خودرو و جاده‌های ناایمن اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG