لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۷

افزایش قربانیان حوادث رانندگی در تهران؛ ۵۵۸ نفر در پنج ماه


اداره کل پزشکی قانونی استان تهران در آماری تازه اعلام کرد که تنها در استان تهران از فروردین تا مرداد سال جاری بیش از ۵۵۰ تن به دلیل تصادف‌ رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)، روز شنبه، ۱۹ مهر، گزارش داد که رقم دقیق ۵۵۸ جان‌باخته حوادث رانندگی در استان تهران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد قربانیان حوادث رانندگی ۵۵۳ تن بود، حدود یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس آن چه پزشکی قانونی استان تهران در اختیار رسانه‌ها قرار داده از مجموع ۵۵۸ فوت شده، ۴۶۲ تن مرد و ۹۶ نفر زن بوده‌اند.

بیشترین تلفات حوادث رانندگی مربوط به معابر درون‌شهری با ۴۰۳ مورد، جاده‌های برون‌شهری با ۱۴۵ حادثه، جاده‌های روستایی هفت مورد و سه مورد نیز نامعلوم گزارش شده است.

همچنین از ابتدای فروردین تا مرداد سال جاری ۱۵ هزار و ۴۶۰ تن مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این میان ۱۱ هزار و ۹۹ نفر مرد و چهار هزار و ۳۶۸ نفر زن بوده‌اند.

تعداد مصدومان تصادفات رانندگی در این پنج ماه در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۲ بیش از ۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، تنها در مردادماه نیز ۱۲۵ تن در تصادف رانندگی جان خود را از دست داده و سه هزار و ۵۶ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

پیشتر محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه ایران، در فروردین‌ماه گفته بود که ۲۲ درصد تصادف‌ها در ایران به دلیل سبقت غیرمجاز است.

به گفته او، خواب‌آلودگی نیز که سبب خارج شدن خودروها از مسیر اصلی و واژگونی می‌شود یکی دیگر از دلایل اصلی وقوع تصادف در ایران است.

پیشتر رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران گفته بود که در نوروز گذشته هزار و ۸۴ نفر در تصادف‌های رانندگی کشته شدند که نسبت به سال قبل، هفت درصد کمتر شده است.

به گفته احمد شجاعی، بر اساس آمار ۱۰ ساله، میزان تلفات رانندگی در ایران سیری نزولی داشته، اما این آمار همچنان بالاست.

در سال ۸۵ میزان تلفات رانندگی در ایران ۲۷ هزار تن بود که به کمتر از ۱۸ هزار نفر در سال ۹۲ رسید.

این در حالی است که ۶۴ درصد تصادف‌های مرگبار ایران در جاده‌های برون‌شهری رخ می‌دهد.

XS
SM
MD
LG