لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۸

رئيس فدراسيون کبدی «فرزندان خود را سرمربی تيم‌های ملی کرد»


محمدرضا مقصودلو
محمدرضا مقصودلو
با حکمی از سوی محمدرضا مقصودلو، رئيس فدراسيون کبدی جمهوری اسلامی ايران، فرزندان او به عنوان سرمربي تيم‌های ملی کبدی مردان و زنان ايران انتخاب شدند. اين گزينش‌ فاميلی در ورزش مدال‌آور کبدی، با انتقاد گسترده چهره‌های صاحب‌نام اين ورزش مواجه شده است.

مقصودلو هنگام رياست محسن مهرعليزاده در سازمان تربيت بدنی، مسئوليت ورزش‌های همگانی استان گلستان را بر عهده داشت. او در آن برهه به عنوان نخستين رئيس در فدراسيون تازه‌تاسيس کبدی منصوب شد.

حضور پررنگ وابستگان او در اين فدراسيون، همواره منتقدان فراوانی داشته است. او نيز متقابلاً بستر حضور محمد عباسی وزير ورزش در فدراسيون جهانی کبدی با سمت تشريفاتی نائب رئيسی را مهيا کرد.

هرگاه منتقدان وزير ورزش به فقدان پيشينه و تخصص ورزشی او اشاره می‌کنند، در پاسخ به جايگاه او در فدراسيون جهانی کبدی اشاره می‌شود.

در جمع مقصودلوهای پرتعدادی که سمت‌های فنی و اداری فدراسيون کبدی را در اختيار دارند، فارغ از قضاوت درباره تشخص و صلاحيت آنها، غير از محمدرضا مقصودلو رئيس اين فدراسيون می‌توان به محمد مقصودلو بازيکن تيم ملی کبدی ساحلی و عبدالحميد مقصودلو مربی تيم ملی کبدی ساحلی اشاره کرد.

سعيده مقصودلو، بازيکن تيم ملی کبدی بانوان، اعظم مقصودلو، سرمربی تيم ملی کبدی بانوان، و چند نفر ديگر که سمت‌های اجرايی را برعهده دارند.

اين ماجرا اعتراض‌های بسياری را درپی داشته که، به زعم سايت خبرآن‌لاين، رابطه خوب وزارت ورزش با فدراسيون کبدی، مانع از آن شده که اعتراضات به نتيجه برسد.

اصغر حسينی‌نژاد، رئيس هيئت کبدی استان اصفهان، از معترضان به عملکرد فدراسيون است. او با نقد کارنامه فنی فدراسيون می‌گويد: «رئيس فدراسيون با ناديده گرفتن تمام موفقيت‌هايی که توسط مربيان ديگر به دست آمده، دختر و پسرش را به عنوان سرمربی تيم‌های ملی انتخاب کرده است. ديکتاتوری در فدراسيون کبدی به حدی است که جواب هر اعتراضی را با حذف طرف مقابل از صحنه کبدی می‌‌دهند. در صورتی که روسای هيئت‌های ورزشی حرفی بزنند، فوری آنها را عزل می‌کنند. از اين رو همه ترجيح داده‌اند سکوت کنند.»

پيش از اين هم استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختياری و کهگيلويه و بويراحمد که از قطب‌های اصلی ورزش کبدی در ايران هستند، برنامه‌ريزی مشترکی برای توسعه و ارتقای ورزش کبدی در مناطق خود انجام داده بودند. اما اين فدراسيون با اعلام مخالفت با هرگونه «موازی‌کاری»، برنامه‌های استان‌های فوق را لغو کرد.

محمدرضا مقصودلو اما تمام مسائل عنوان شده را مغرضانه دانسته و می‌گويد: «شخصی که چيزی بلد نيست را نمی‌آوريم کار کند. بعضی‌ها نمی‌توانند پيشرفت کبدی را ببينند و اگر با رفتن من تمام اين مسائل حل می‌شود همين فردا از فدراسيون می‌روم.»

رئيس فدراسيون کبدی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، غير از وعده حضور در فينال بازی‌های داخل سالن آسيايی، وعده حضور ايران در فينال مسابقه‌های جهانی را هم داده است.

کبدی از رشته‌های مدال‌آور ايران است و توسعه خوبی در نقاط مختلف ايران دارد. خصوصاً در نقاط محرومی مثل سيستان و بلوچستان که نفرات پرتعدادی در تيم‌های ملی دارند.

تيم ملی دختران ايران در بازی‌های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگجو پس از هندوستان و تايلند، به اتفاق بنگلادش روی سکوی سوم ايستاد. تيم مردان ايران هم پس از هندوستان به عنوان نايب قهرمانی دست يافت.
XS
SM
MD
LG