لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۷

همسر سعيد متين‌پور: به این دستگاه قضایی امیدی نیست


 متین‌پور
متین‌پور
عطيه طاهری، همسر سعيد متين‌پور روزنامه‌نگار و فعال مدنی در سالروز تولد اين روزنامه‌نگار زندانی بند ۳۵۰ زندان اوين در نامه‌ای می‌گوید از دستگاه قضایی ناامید است چرا که هیچ امکانی برای گرفتن خبری خوب درباره همسرش نمی‌رود.

به گزارش وبسایت کلمه، سعيد متين پور روز بيستم تير ماه سال ۸۸ پس از حضور در دادگاه٬ بازداشت و به زندان اوين تهران منتقل شد و از آن تاريخ بدون مرخصی در زندان به سر می‌برد.

آقای متين‌پور پیش از آن هم در چهارم خرداد ۱۳۸۶در زنجان بازداشت و پس از تحمل ۲۷۸روز بازداشت موقت٬ در هشتم اسفند ۸۷ به قيد وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شده بود.

سعید متين‌پور فارغ التحصيل رشته فلسفه از دانشگاه تهران و عضو هيات تحريريه هفته نامه‌های «يارپاق»، «موج بيداری» و وبلاگ نويس و فعال مدنی است که به نوشته کلمه متهم به «ارتباط با بیگانگان» شده است.

همسر آقای متین پور در نامه خود که روز چهارشنبه ۲۹ شهریور در کلمه منتشر شده، نوشته است: «پرونده‌ای که لحظه شکل‌گيری آن در نيمه شب خرداد ۱۳۸۶ اوج بی‌حرمتی به قانون و انسان بود و اين بی‌حرمتی با سماجت تمام در طول ۹ ماه بازجويی های غيرانسانی در سلول‌های تاريک انفرادی ادامه يافت و نتيجهٔ آن شد هشت سال حبس تعزيری صادر شد بدون اين که به متهم فرصت دفاع داده شود.»

خانم طاهری در این نامه می‌گوید: «وقتی حکم ۸ ساله به سعيد ابلاغ شد، او بی‌اختيار ياد حرف بازجويش در اولين روزهای بازجويی افتاد که گفته بود: «۸ سال عناد کرده‌ای، ۸ سال زندانی‌ات می‌کنيم تا وقتی ۴۰ ساله شدی بيرون بروی.» آخر سعيد ۳۲ ساله بود که بازداشت شد.

همسر آقای متین پور در نامه خود نوشته است: «آخرين باری که به دادستانی رفتم، داديار ناظر زندان پشت ميز نشسته و به من گفت: «سعيد عفو ننوشته، يعنی از کردهٔ خود پشيمان نيست. مثل اينکه اطلاعات با درخواست مرخصی وی مخالفت کرده. معلوم است ديگر وقتی او عفو نمی‌نويسد، مرخصی هم در کار نيست.» وی در ادامه نوشته است: « گويا ۸ سال حبس نيز آقايان را ارضا نکرده که آن را تبديل کرده‌اند به ۸ سال حبس با اعمال شاقه.»

به گزارش وبسایت کلمه، اين روزنامه‌نگار زنجانی از ناراحتی قلبی رنج می‌برد که با پيگيری‌های مکرر خانواده، دادستان گفته بود فقط «با زدن پابند و زنجير» می‌تواند از زندان به بيمارستان برود که سعيد متين‌پور اين شرط را نپذيرفت.
XS
SM
MD
LG