لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۲

کشف سه جسد مومیایی در فرودگاه امام


حسن مهری، رییس پلیس فرودگاه های ایران
حسن مهری، رییس پلیس فرودگاه های ایران
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور می‌گوید سه جسد مومیایی «تقلبی» در چمدان یک مسافر که قصد داشته آنها را از ایران خارج کند، کشف شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، این فرد گویا قصد داشته اجساد مومیایی را پس از خروج از کشور، به ترکیه و سپس به انگلیس منتقل کند.

حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های ایران روز پنجشنبه ۱۰ اسفند، گفت: «ماموران گيت بازرسی مستقر در ترمينال خروجی فرودگاه (امام خمینی تهران) در جریان بازرسی بار همراه مسافران خروجی به مقصد استانبول به چمدان يکی از مسافران اين خط پروازی، مشکوک شدند و پس از بازرسی، سه جسد مشکوک به موميايی کودک و همچنين يک عدد تخته سنگ منقش به طرح سرباز هخامنشی را کشف کردند.»

این مقام پلیس افزود: «اجساد موميايی شده و تخته سنگ منقش تقلبی داخل فويل آلومينيومی در چمدان متهم جاسازی شده بود و متهم اعتراف کرد که اقلام مکشوفه را حدود يک ماه قبل در کوچه محل سکونت خود کنار سطل زباله، داخل چمدان که به صورت بلا صاحب رها شده بود، پيدا کرده و قصد داشته آنها را به استانبول و سپس جهت فروش در انگلیس، از کشور خارج کند.»

وی اظهار داشت بر اساس اعلام سازمان ميراث فرهنگی، اجساد مذکور و سنگ یادشده «تقلبی» است.

به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های ایران، سر سرباز هخامنشی نيز پس از «کپی‌برداری» از روی آثار حجاری تخت جمشيد به وسيله دستگاه فرز سنگ بری ساخته شده است.

این گزارش می‌گوید اجساد جهت بررسی و تعيين علت و زمان مرگ به پزشکی قانونی استان تهران ارسال شدند که کارشناسان مربوطه اعلام کردند اجساد متعلق به دو کودک هشت ماهه و يک ساله دختر است و آثار شکستگی يا ضرب و جرح در آنها مشاهده نمی‌شود.

حسن مهری گفته است: «در حال حاضر علت و زمان مرگ اجساد قابل تشخيص نيست و جهت انجام آزمايشات دی ان ای، از اجساد نمونه‌برداری و به آزمايشگاه فرستاده شده، که قرار است پاسخ آن به اداره پلیس فرستاده شود.»
XS
SM
MD
LG