لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۷

سناتور ريد: کنگره تا نتيجه نهايی به مذاکرات ايران کار نداشته باشد


سناتور هری ريد، رهبر اقليت دمکرات در سنای آمريکا، از کنگره ایالات متحده خواست تا پايان گفت‌وگوهای اتمی با ايران، در اين موضوع مداخله نکند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، آقای ريد روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه گفت: «بهتر است تا زمانی که مشخص نشده مذاکرات چه می‌شود و چه نتيجه‌ای از آن حاصل خواهد شد، کاری به آن نداشته باشيم».

اکثريت جمهوریخواه مجلس نمايندگان و سنای آمريکا گفته‌اند خواهان تصويب طرحی هستند که در صورت به نتيجه نرسيدن مذاکرات با ايران، شدت تحريم‌ها افزايش يابد.

باراک اوباما به کنگره گفته است چنين طرحی در شرايط فعلی و در جريان مذاکرات با ايران به صلاح نيست و اگر در کنگره تصويب شود، آن را وتو خواهد کرد.

به گزارش آسوشيتدپرس، با سخنرانی روز ۱۲ اسفند بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل که خواهان جلوگيری از «توافق بد» با ايران شده، جمهوری‌خواهان کنگره بار ديگر خواستار حضور کنگره در جريان مذاکرات شده‌اند.

سناتور هری ريد چند هفته است که در حال درمان به سر می‌برد و روز ۱۲ اسفند پس از مدتی در جلسه کنگره و برای سخنرانی آقای نتانياهو حضور يافته بود.

آقای ريد در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس گفت: «اگر مذاکرات فعلی به يک توافق منتهی شد، بعد از آن با تمام انرژی که در توان داريم به آن می‌پردازيم. اما تا پيش از آن، اين باور را از ما می‌گيرد که امکانش هست به توافقی خوب برسيم».

ميچ مک‌کانل، رهبر اکثريت جمهوری‌خواه سنای آمريکا، پس از سخنرانی آقای نتانياهو گفته که در صورت هرگونه توافق احتمالی با ايران، کنگره بايد در مورد آن رای‌گيری کند.

قرار است طرح احتمالی آقای مک‌کانل برای رای‌گيری هفته آينده در سنا مطرح شود.

XS
SM
MD
LG