لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

انی به فعالیت های نفتی خود در ایران ادامه می دهد


آقای اسکارونی می گوید: انی منتظر است که روابط ايران و کشورهای غربی در «وضعیتی معقول» قرار گیرد.
آقای اسکارونی می گوید: انی منتظر است که روابط ايران و کشورهای غربی در «وضعیتی معقول» قرار گیرد.

شرکت ملی نفت ايتاليا اعلام کرده است که علی رغم تحريم و اعمال فشار آمريکا اين شرکت به فعاليت اقتصادی خود در ايران ادامه خواهد داد.


پائولو اسکارونی، مديرعامل شرکت ملی نفت ايتاليا يا «انی» در مصاحبه با روزنامه فايننشال تايمز گفت که اين شرکت به قراردادهای خود در قبال ايران پايبند خواهد ماند و اضافه کرد که «هيچ کس در جايگاهی نيست که به شرکت انی بگويد که به تعهدات خود پايبند نباشد.»


آقای اسکارونی در واکنش به پرسشی درمورد فشار سهامداران آمریکایی اين کمپانی در صورت ادامه همکاری با ايران گفت که او انتظار داشته است آنها به اقدام عمده { این شرکت} در رابطه با ایران واکنش نشان دهند ولی ما هنوز در این زمینه برنامه ای نداریم.


وی افزود: انی منتظر است که روابط ايران و کشورهای غربی در «وضعیتی معقول» قرار گیرد.


مدیر عامل شرکت «انی» پیشتر این کمپانی را بزرگترين شرکت نفتی فعال در ايران معرفی کرده بود.


با اين حال در مرداد ماه گذشته پس از اعمال تحريم های شورای امنيت عليه ايران حول برنامه های هسته ای، آقای اسکارونی گفت «ما با وجود اينکه سال هاست در ايران حضور داريم و اين همکاری تاکنون بسيار رضايت بخش بوده است، ولی در حال حاضر به هيچ وجه قصد نداريم حضورمان در اين کشور را گسترش دهيم و برنامه ای نيز در اين رابطه برای آينده در دست تهيه و بررسی نداريم.»


شرکت ملی نفت ايتاليا «انی» از پنج سال پيش در حوزه های چهار و پنج پارس جنوبی به استخراج گاز مشغول است .


واکنش تازه آقای اسکارونی يک ماه پس از تحريم های اقتصادی تازه ايالات متحده آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران بيان می شود .


برخی روزنامه های انگليسی زبان هدف از تحريم های اخير آمريکا عليه بانک ها و موسسات ايرانی را در جهت انزوای بيشتر ايران در بازار جهانی می دانند .


مدیر عامل شرکت انی به فایننشنال تایمز گفته است: او نمی داند که شرکت های عمده غربی در پروژه های نفتی ايران سرمایه گذاری کرده باشند.


وی در عین حال به ايران پيشنهاد داده است که از سرمايه گذاران دیگری برای اکتشافات جدید در نفت بهره ببرد و افزوده است: «شايد شرکت های چينی.»


XS
SM
MD
LG