لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۷

حضور احمدی‌نژاد در دیدار مجمع تشخیص مصلحت با رهبری


محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران که گزارش شده مدت هاست در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پیدا نمی‌کند، روز یکشنبه در دیدار اعضای مجمع با رهبر جمهوری اسلامی ایران، حضور داشته است.

به گزارش خبرگزای دولتی ایرنا، آیت الله علی خامنه‌ای در این دیدار گفته است: «بخشی از اساسی‌ترین مسایل کشور در مجمع حل و فصل می‌شود که این موضوع نشانگر جایگاه بسیار مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام است.»

رهبر جمهوری اسلامی ایران در مورد نظر مجمع گفته است: «مصلحتی که مجمع، تشخیص می‌دهد باید اکثریت قاطع اعضاء، به مصلحت بودن آن معتقد باشند.»

مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال ۱۳۶۶ به منظور حل اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به وجود آمد، مسئولیت تصمیم‌گیری در سیاست‌های کلان داخلی و خارجی ایران و حل اختلاف میان قوای سه‌گانه را برعهده دارد. ریاست این نهاد از ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸ را آیت‌الله خامنه‌ای بر عهده داشت.

این گزارش حاکی است، آقای خامنه‌ای «ضمن قدردانی از زحمات آقای هاشمی رفسنجانی و اعضای دوره قبلی مجمع» گفته است: «اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در دوره جدید، ضمن حضور جدی، با پشتوانه کار‌شناسی و بررسی دقیق موضوعات، با طراوت و نشاط به وظایف خود عمل کند.»

محمود احمدی‌نژاد از زمان دور اول ریاست جمهوری خود که در انتخابات با اکبر هاشمی رفسنجانی رقابت داشت، در جلسات مجمع تشخیص مصلحت حاضر نمی‌شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی هم در مقابل از منتقدان جدی دولت به ویژه در حوزه سیاست‌های اقتصادی محسوب می‌شود و چند بار هم گفته که دولت، طبق برنامه چشم اندازه بیست ساله، عمل نمی‌کند.

این گزارش حاکی است اکبر هاشمی رفسنجانی در این دیدار از آیت الله خامنه‌ای و بابت «نامگذاری امسال به عنوان سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی» تشکر کرده و گفته است: «این نامگذاری یکی از ضرورت‌های اساسی کشور است که اجرای عملی آن تأثیر زیادی در حرکت و پیشرفت کشور خواهد داشت.»

اکبر هاشمی رفسنجانی به تازگی بار دیگر به ریاست این مجمع منصوب شد. آیت‌الله علی خامنه‌ای در روزهای پایانی سال گذشته و در حکمی ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله دیگر معرفی کرد و در این حکم اکبر هاشمی رفسنجانی را بار دیگر در منصب ریاست این مجمع ابقا کرد.
XS
SM
MD
LG