لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۳

تایید خبر قطع حقوق مهدی هاشمی در دانشگاه آزاد آکسفورد


فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
فرهاد دانشجو، رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی ایران، روز سه‌شنبه، ۱۵ فروردین‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که شعبه این دانشگاه در آکسفورد هیچ دانشجو و فعالیتی نداشته و منحل شده است. به این ترتیب ماموریت تمام کارمندان این شعبه از جمله مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، «لغو شده» است.

گفته آقای دانشجو تاییدی است بر خبری که هفته گذشته بعضی منابع خبری در ایران منتشر کردند مبنی بر این که حقوق و مزایای مهدی هاشمی، رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد در واحد آکسفورد، قطع شده است.

آن طور که در این خبر آمده بود، مهدی هاشمی ۱۹ ماه در بریتانیا ماموریت داشته و هر ماه بابت حقوق و حق ماموریت مبلغ ۳۲۰۰ پوند همراه با چهار میلیون تومان دریافت کرده است.

به این ترتیب هنوز یک ماه نیز از آغاز مدیریت رئیس این دانشگاه که بسیار به محمود احمدی‌نژاد نزدیک است نگذشته که او یک واحد دانشگاه آزاد را که فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از آن حقوق می‌گرفته تعطیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ‌ایلنا، فرهاد دانشجو که برادر وزیر علوم و فناوری جمهوری اسلامی نیز هست در پاسخ به خبرنگاران گفته است که واحد دانشگاه آزاد در شهر آکسفورد بریتانیا «نه دانشجویی داشته، نه فعالیتی انجام می‌داد.»

او با این همه علت دیگری برای انحلال این شعبه از دانشگاه آزاد مطرح کرده است: تحریم‌های اقتصادی و مالی غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران که به‌ویژه در چند ماه گذشته نقل و انتقال مبالغ بزرگ پول از ایران به غرب را دچار مشکل کرده است.

به گفته رئیس جدید دانشگاه آزاد که نهایتا بدون حکم و امضای رئیس هیئت امنای این دانشگاه یعنی آقای هاشمی رفسنجانی به این مقام رسید، «نامه‌ای از دولت انگلیس دریافت شده بود که حساب آنجا هم باید بسته شود والا در تحریم‌ها دچار مشکل می‌شود.»

به همین دلیل، به گفته فرهاد دانشجو، «کلا واحد آکسفورد معلق شد و ماموریت همه افرادی که آنجا بودند لغو شده و به ایران برمی‌گردند.»

سخنان آقای دانشجو در حالی بیان می شود که زمان بازگشت مهدی هاشمی، پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ایران هنوز غیر قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد.

از زمان آغاز بالا گرفتن اعتراضات مردم در داخل و خارج ایران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ، مهدی هاشمی همواره توسط حامیان محمود احمدی‌نژاد و علی خامنه‌ای به عنوان یکی از «طراحان اصلی فتنه» معرفی شده و حتی در سال ۱۳۸۹ اعلام شد که حکم جلب او صادر شده است.

مهدی هاشمی، پیشتر، در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای آمادگی خود را برای بازگشت به ایران و حضور در «دادگاهی عادل» اعلام کرد.

فرهاد دانشجو در هفته نخست اسفندماه سال گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان بین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست رئیس جمهور و هیئت امنای دانشگاه آزاد به ریاست اکبر هاشمی رفسنجانی با حکم برادرش، وزير علوم و فناوری دولت، به نيابت از محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس تازه دانشگاه آزاد انتخاب شد.
XS
SM
MD
LG