لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۳

آمریکا:‌ القاعده در تدارک حمله‌ای ديگر در سالگرد يازدهم سپتامبر بود


خبر کشته شدن اسامه بن لادن در روزنامه های لاهور در پاکستان
خبر کشته شدن اسامه بن لادن در روزنامه های لاهور در پاکستان
مقامات آمريکايی می‌گويند مدارک و اسناد اطلاعاتی و امنيتی که از کامپيوترهای ضبط شده در خانه اسامه بن لادن به دست آمده نشان می‌دهند که گروه القاعده در حال طراحی حمله‌ای ديگر به خاک آمریکا در سالگرد حملات يازدهم سپتامبر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آمريکايی، طبق اسناد به دست آمده، القاعده طرحی برای حمله به خطوط راه آهن و نيز يک مکان نامشخص در آمريکا در سالگرد حملات تروريستی يازدهم سپتامبر داشته است.

در همین حال وزارت امنيت داخلی آمريکا در بيانيه‌ای اعلام کرد که مدارک و اسنادی که از محل سکونت و کشته شدن اسامه بن لادن به دست آمده، «الزاما دقيق نيست و ممکن است انحرافی باشد».

وزارت امنيت داخلی آمريکا همچنين اعلام کرده است که در حال حاضر هيچ خطر مشخصی نسبت به مراکز حساس و استراتژيک در خاک آمريکا وجود ندارد.

اين وزارتخانه می‌گويد برنامه القاعده اين بود که يک قطار را در مسير حرکت خود از روی پل يا از روی ریل منحرف کند.

اداره امور امنيت حمل و نقل در آمريکا هم اعلام کرده است که در این مورد به شرکت‌های راه‌آهن هشدارهای لازم داده شده است.

اسامه بن لادن، رهبر گروه تروريستی القاعده، چند روز پيش در پاکستان و در عملياتی به دست نيروهای ويژه آمريکايی کشته شد. به دنبال این عملیات، رئيس جمهور آمريکا روز پنج‌شنبه به محل سابق برج‌های دوقلو در نيويورک رفت تا به قربانيان اين حمله تروريستی ادای احترام کند.

باراک اوباما در مراسم ادای احترام گفت که پيام مرگ اسامه بن لادن به جهان اين است که «وقتی ما می‌گوييم فراموش نخواهيم کرد، در آن چه می‌گوييم جدی هستيم».

اين ديدار يک روز پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما اعلام کرد تصاوير جنازه اسامه بن لان منتشر نخواهند شد.

باراک اوباما روز چهارشنبه علت اتخاذ چنين تصميمی را جلوگيری از «دامن زدن به خشونت و خطرهای احتمالی اين اقدام برای امنيت ملی» آمريکا عنوان کرد.

اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده، روز دوشنبه در شهر ايبت‌آباد در شمال پاکستان به دست نيروهای ویژه ارتش آمريکا کشته شد و جنازه او به دريا سپرده شد.
XS
SM
MD
LG