لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۵

«معاون وزیر دفاع سابق ایران پناهنده نشده است»


زیبا احمدی، همسر علیرضا عسگری ، معاون وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران
زیبا احمدی، همسر علیرضا عسگری ، معاون وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران

اعضای خانواده معاون وزیر دفاع سابق ایران که چندی است در ترکیه ناپدید شده است، با مراجعه به سفارت ترکیه در تهران خواستار توضیح در این زمینه شدند.


خبرگزاری فارس در تهران گزارش داد که همسر، فرزندان و برادر علیرضا عسگری، معاون سابق وزیر دفاع ایران گفته اند که وی پناهنده نشده و رابطه او با خانواده اش به صورت ناگهانی قطع شده است.


آقای عسگری که ۴۶ سال دارد، صاحب پنج فرزند و یک نوه است و به گفته همسرش، دو سال است که بازنشسته شده و به کار تجارت زیتون و روغن زیتون در سوریه مشغول است.


زیبا احمدی، همسر آقای عسگری، پناهنده شدن همسرش به آمریکا را شایعه خوانده و آن را تکذیب کرده است.


علیرضا عسگری

علیرضا عسگری، معاون علی شمخانی، وزیر دفاع سابق جمهوری اسلامی ایران در زمان دولت محمد خاتمی بود که روز ۱۶ آذر، هفتم دسامبر سال گذشته میلادی، از دمشق وارد هتل جیران استانبول شد و دو روز بعد ، ناپدید شده است.


خانم احمدی گفت : « تا روز هشتم دسامبر با وی در تماس بودیم که روز جمعه بود ولی روز پس از آن، یعنی شنبه این تماس قطع شد و تلفن همراه ایشان خاموش شد كه مشكوك شدیم. »


همسر آقای عسگری در واكنش به برخی از اخبار مطرح شده، با بیان این كه ما در ایران هستیم و جایی نرفته‌ایم، گفت : « این شایعه دشمنان است. ایشان به هیچ وجه پناهنده نشده و نخواهد شد. »


خانم احمدی تاکید کرده که تمامی اموال آقای عسگری در ایران به نام خود اوست و آنها را به کسی واگذار نکرده و در نتیجه نمی توانسته بدون مشخص کردن تکلیف اموال و خانواده او که در ایران هستند، پناهنده شده باشد.


همسر آقای عسگری اخبار مربوط به اخراج آقای عسگری از وزارت دفاع و حضور وی در لبنان، را تکذیب کرده و افزوده است : « آقای عسگری بازنشسته شده و ما هیچ وقت لبنان نبودیم. »


زیبا احمدی در ادامه خبر داده که آقای عسگری در سن ۴۳ سالگی تقاضای بازنشستگی كرد و بازنشسته شده است.


برادر آقای عسگری هم که همراه خانم احمدی بوده، گفته است: علیرضا عسگری۶۳ساله نیست و ۱۰نفر را به همراه خود نبرده است. دو همسر، فرزندانش، پدرش و برادرش همه در ایران هستند.


الهام عسگری، دختر ۲۰ ساله معاون وزیر دفاع سابق ایران هم به همراه مادر خود به سفارت ترکیه مراجعه کرده و گفته که «مطمئن است پدر او توسط سرویس های جاسوسی آمریکا و اسراییل دزدیده شده است.»


XS
SM
MD
LG