لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۳

«آهنگی برای رهبران دیوانه دنیا»


ترانه دکمه را فشار بده نامزد شرکت در جشنواره یوروویژن است.
ترانه دکمه را فشار بده نامزد شرکت در جشنواره یوروویژن است.

این روزها ترانه ای با عنوان Push the Botton یا «دکمه را فشار بده»، که در آن به رهبران ديوانه دنيا اشاره شده، در اسراییل غوغا به پا کرده است.


این ترانه که اسراییل را درپنجاه و دومین جشنواره موسیقی یوروویژن نمایندگی می کند، به طور غیر مستقیم به برنامه اتمی جمهوری اسلامی ایران و محمود احمدی نژاد اشاره دارد.


گروه اسراییلی Teapacks با ترانه جنجالی دکمه را فشار بده ، توانست به نمایندگی از کشورش به پنجاه و دومین جشنواره موسیقی یوروویژن برسد.


در این ترانه که به سه زبان فرانسه، انگلیسی و عبری اجرا می شود صحبت از حکمرانان دیوانه ای می شود که با استفاده از فن آوری های مدرن و با فشار یک دکمه می توانند دنیا را منفجر کنند


کیل اکولم ، سخنگوی این جشنواره گفت: «هیئت نظارت گروه یوروویژن با توجه به این که ترانه های شرکت کننده نباید محتوای سیاسی داشته باشد، با قبول دکمه را فشار بده که به طور غیر مستقیم به برنامه های اتمی جمهوری اسلامی ایران و رییس جمهوری ایران، محمود احمدی نژاد اشاره می کند، مخالفت کرده بود.»


در این ترانه که به سه زبان فرانسه، انگلیسی و عبری اجرا می شود، صحبت از حکمرانان دیوانه ای می شود که با استفاده از فن آوری های مدرن و با فشار یک دکمه می توانند دنیا را منفجر کنند.


در متن این ترانه نام هیچ کشور، منطقه و یا فردی برده نمی شود و خواننده گروه ،گال پرمن Gal Perman گفته به هنگام سرودن شعر ترانه ه یچ فرد مشخص و یا کشوری را مد نظر نداشته است.


این ترانه اگر چه شانس برنده شدن درجشنواره یوروویژن را ندارد، ولی به یکی از محبوب ترین ترانه های روز در اسراییل بدل شده و تا کنون هزاران مقاله و نقد در رابطه با این ترانه در جهان مجازی اینترنت منتشر شده است.


جشنواره یوروویژن در سال ۱۹۵۷، میلادی در لوگانو، در بخش ایتالیایی نشین سوییس با شرکت هفت کشور آغاز به کار کرد.


امسال ۵۴ کشور در این جشنواره شرکت داشته اند و ۱۴ ترانه روز ۱۲ ماه می، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶، در مرحله نهایی حضور خواهند یافت و نام اسراییل نيز در ميان آنها به چشم می آيد.


برنده سال گذشته این جشنواره از کشور فنلاند بود. برنده یوروویژن با رای بینندگان در کشورهای شرکت کننده انتخاب می شود.


XS
SM
MD
LG