لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۵

حماس: آمريکا و اسراييل به دنبال جنگ داخلی هستند


حماس آمریکا و اسراییل را به راه اندازی جنگ داخلی متهم کرد.
حماس آمریکا و اسراییل را به راه اندازی جنگ داخلی متهم کرد.

اسماعيل هنيه، نخست وزير دولت تشکيلات خودگردان فلسطينی روز شنبه آمريکا و اسراييل را متهم کرد که به دنبال جنگ داخلی در تشکيلات خودگردان هستند


به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، اسماعيل هنيه، ساعتی پس از شروع سفر وزير خارجه آمريکا به منطقه خاورميانه، در يک سخنرانی، آمريکا و اسراييل را عامل تنش و ناآرامی در تشکيلات خودگردان دانست.


اسماعيل هنيه که از اعضای ارشد جنبش حماس است، در يک برنامه تلويزيونی و با اشاره با سفر کاندوليزا رايس به منطقه گفت: «سياست های آمريکا و اسراييل سعی دارد مناقشه اسراييل با فلسطين را به درگيری فلسطين با فلسطين تبديل کند.»


وی پيشتر خواهان آتش بس ميان حماس وفتح در تشکيلات خودگردان فلسطينی شده بود که در ماه گذشته بيش از ۳۰ کشته در پی داشته است.


اين در حالی است که کاندوليزا رايس، وزير خارجه آمريکا، پس از گفت و گو با نمايندگان کنگره برای استراتژی جديد آمريکا در عراق، روز شنبه راهی خاورميانه شد.


بريتانيا، متحد اصلی آمريکا در جنگ عليه ترور، اعلام کرده وضعيت عراق بدون حل مشکل و مناقشه خاورميانه حل نمی شود.


کاندوليزا رايس راهی منطقه شده تا برای وضعيت استراتژی تازه آمريکا در عراق و همچنين دخالت های ايران در امور عراق و وضعيت خاورميانه، رايزنی کند

تونی بلر، نخست وزير انگليس در آخرين ديدار خود با جورج بوش، رييس جمهورآمريکا، که دسامبر ۲۰۰۶، آذر ۱۳۸۵، برگزار شد، بر موضع خود تاکيد کرد.


آمريکا هنوز درباره وجود ارتباط ميان وضعيت فلسطين و ناآرامی های عراق اظهار نظر نکرده است.


کاندوليزا رايس راهی منطقه شده تا برای وضعيت استراتژی تازه آمريکا در عراق و همچنين دخالت های ايران در امور عراق و وضعيت خاورميانه، رايزنی کند.


وزير خارجه آمريکا پيش از ورود به خاورميانه و در توفقی کوتاه در فرودگاه شانون در ايرلند، به خبرنگاران گفت: «هيچ گونه طرح و نقشه ای برای برقراری صلح در خاورميانه در اين سفر با خود ندارم و بيشتر برای شنيدن نقطه نظرات به منطقه آمده ام.»


وی در ادامه تصريح کرد هيچ نقشه آمريکايی برای مسئله اسراييل و فلسطين نيست و بسياری از گروه ها و طرف ها هستند که بايد در حل اين مشکل شرکت کنند.


کاندوليزا رايس قرار است روز شنبه و پيش از ورود به رام الله و ديدار با محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان، با امير پرتز، وزير دفاع اسراييل و تزيپی ليونی، وزير خارجه اين کشور ديدار می کند.


وزير خارجه آمريکا روز دوشنبه و پس از بازگشت از رام الله با اهود المرت، نخست وزير اسراييل ديدار خواهد داشت.


XS
SM
MD
LG