لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۱

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه رسالت خبر داده دولت بر سهمیه بندی بنزین اصرار دارد.
روزنامه رسالت خبر داده دولت بر سهمیه بندی بنزین اصرار دارد.

سهمیه بندی بنزین


روزنامه رسالت،نوشته دولت سهميه بندی بنزين را تصويب کرده است. اين روزنامه به نقل از وزير کشور خبر داده دولت اصرار بر سهميه بندی دارد و ميخواهد بنزين با نرخ ثابت اما به صورت سهميه بندی از سال ۸۶ عرضه شود. به گفته مصطفی پور محمدی در صورتی که مجلس اين مصوبه دولت را تاييد کند سهميه بندی بنزين در سال آينده اجرا خواهد شد.


مقتدی صدر و ورود به ایران


روزنامه همبستگی، خبر داده مقامات جمهوری اسلامی در هفته های اخير به در خواست مقتدی صدر برای سفر به ايران جواب رد داده اند. به نوشته اين روزنامه، سفارت ايران در عراق به درخواست های پی درپی مقتدی صدر برای سفر به ايران و ديدار با مسوولان بلند پايه جمهوری اسلامی، پاسخ منفی داده است. مقتدی صدر در يک سال گذشته دو بار به تهران سفر کرده و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ديدار داشته است.


نامه پرستاران به احمدی نژاد


روزنامه قدس، نامه سرگشاده پرستاران به ریيس جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داده و به نقل از اين نامه نوشته پرستاران زير بار سنگين بهداشت و درمان کشوردر حال زمين گير شدن هستند. در اين نامه به محمد احمدی نژاد آمده «پرستاران در جهت تامين وضعيت معيشت، مجبور به دو يا سه شيفت کار طاقت فرسا هستند و هنوز هم پايين ترين حقوق را دريافت می کنند».


روزنامه همبستگی، خبر داده مقامات جمهوری اسلامی در هفته های اخير به در خواست مقتدی صدر برای سفر به ايران جواب رد داده اند

به اعتقاد نويسندگان اين نامه، مسوولان فعلی وزارت بهداشت و درمان به جز معاونت آموزشی، نه تنها دردی از جامعه پرستاری دوا نکرده، بلکه با شعار حمايت از پرستاری ضرباتی نيز بر پيکره بی رمق پرستاری وارد نموده و به نظر می رسد چشمان خود را بر واقعيات بسته اند و زمانی که مشکلات مطرح می شود، نمايندگان جامعه پرستاری را به هوچی گری متهم می کنند. خانه پرستار در اين بيانيه ضمن هشدار به مسوولان، اعلام کرده کم توجهی به مشکلات اين حرفه،باعث بحرانی تر شدن وضعيت خواهد شد و ميزان خسارت های جانی و مالی به طور حتم بالاتر خواهد رفت.


مراسم هوای پاک برگزار نشد


روزنامه تهران امروز، خبر داده مراسم روز هوای پاک پنج شنبه گذشته برگزار نشده است. به نوشته اين روزنامه، براساس دعوت وزارت بهداشت قرار بود به مناسبت ۲۹ دی، روز هوای پاک، مراسمی با حضور فاطمه واعظ جوادی ریيس سازمان محيط زيست در بيمارستان مسيح دانشوری که بيمارستان مرکزی بيماری های ريوی در کشور است برگزار شود اما به علت حضور نداشتن ریيس سازمان حفاظت محيط زيست و سفر او به قم اين مراسم برگزار نشده است.


مراسم روز هوای پاک به علت حضور نداشتن ریيس سازمان حفاظت محيط زيست و سفر او به قم، برگزار نشده است

شوک نفتی


روزنامه حيات نو،خبر سقوط قيمت نفت به پايين ترين رقم در ۲۰ ماه اخير را مورد توجه قرار داده و از آن با عنوان شوک نفتی توليدکنندگان نابرده است.اين روزنامه علت کاهش قيمت نفت به پايين تر از ۵۰ دلار را مخافت وزير نفت عربستان سعودی با برگزاری اجلاس فوق العاده اوپک و هم چنين کاهش تقاضا برای نفت در دنيا عنوان کرده است.روزنامه قدس،نيز کاهش قيمت نفت را کابوس طلای سياه نام داده است.


افزایش حقوق بازنشستگان منتفی شد


روزنامه سرمايه، خبر داده که افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعی منتفی شده است. به نوشته اين روزنامه، سرپرست معاونت درآمد سازمان تامين اجتماعی اعلام کرده که بحث افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعی با توجه به اينکه اعتبار آن در متمم بودجه ۸۶ پيش بينی نشده و سازمان تامين اجتماعی نيز حاضر به تامين اعتبار اين امر نمی شود، منتفی است. فرخ ملکوند فرد، هم چنين گفته که سازمان تامين اجتماعی پولی برای افزايش حقوق بازنشستگان ندارد.


روزنامه کيهان فروش جنگنده های جديد از سوی چين به جمهوری اسلامی را نشانه بی اثر بودن قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل دانسته است

وعده دولت عملی نشد


روزنامه کارگزاران، نيز تيتر اول امروز خود را به منفی شدن وعده های دولت به بازنشستگان اختصاص داده و نوشته ۷۸۰ هزار بازنشسته در کشور به دليل پيش بينی نشدن منابع در لايحه متمم بودجه امسال زير خط فقر مانده اند.


اين روزنامه به نقل از موسی الرضا ثروتی، عضو کميسيون اجتماعی مجلس نوشته که در ابتدای سال جاری،مديرعامل سازمان تامين اجتماعی با افزايش سقف مستمری بازنشستگان تامين اجتماعی به ۲۰۰ هزار تومان در صورت تامين ۵۰ درصد اعتبار آن از سوی دولت موافقت و در همان زمان،اين پيشنهاد را به دولت ارایه کرده بود ولی گويا دولت به علت مشکلات مالی اين لايحه را به مجلس ارایه نکرده است.


روزنامه اعتماد ملی، در گزارش خود از بزرگداشت مهدی بازرگان در حسينه ارشاد به نقل از يکی از سخنرانان اين مراسم نوشته که پول نفت ايران سر سفره چين و اروپا خرج می شود

فروش جنگنده چینی به ایران


روزنامه کيهان، خبر داده که چين جنگنده «جيان ۱۰» را به جمهوری اسلامی می فروشد. به نوشته اين روزنامه،در حالی که برخی خبرگزاری های خارجی خبر از فروش جنگنده «جيان ۱۰» توسط چين به ايران را گزارش می کنند برخی خبرگزاری های ديگر هم از حضور يک هيات بلندپايه ايرانی در کره شمالی خبر می دهند. کيهان اين فروش جنگنده های جديد از سوی چين به جمهوری اسلامی را نشانه بی اثر بودن قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل دانسته است.


پول ایران سر سفره چین و اروپا


روزنامه اعتماد ملی، در گزارش خود از بزرگداشت مهدی بازرگان در حسينه ارشاد به نقل از يکی از سخنرانان اين مراسم نوشته که پول نفت ايران سر سفره چين و اروپا خرج می شود.به نوشته اين روزنامه،سعيد مدنی در سخنان خود در سخنرانی خود،گفته با حجم وارداتی که در دولت فعلی به وجود آمده است، پول نفت به جای اينکه بر سر سفره فقرا باشد،بر سر سفره چين و اروپا است.به گفته مدنی حجم واردات طی سال جاری بيش از ۴۱ ميليارد دلار بوده و در فهرست واردات اقلامی مثل سيب،آهن و گوشت نيز قرار داشته است.


اين استاد دانشگاه هم چنين اعلام کرده که در همين سال کارخانه‏ها و کارگاه‏های بسياری تعطيل شده است چرا که دولت موجود، بی‏نظم‏ترين دولت‏ها پس از انقلاب بوده است، به طوری که در هشت ماهه اول سال جاری ۹۷ درصد بودجه جاری که بايد در کل سال مصرف می‏شد، مصرف است.


XS
SM
MD
LG