لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۹

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


بررسی روزنامه های ایران در روز شنبه
بررسی روزنامه های ایران در روز شنبه

اعتراض کیهان به سفارت آلمان


روزنامه کيهان، اتحاديه اروپا را به خاطر اعتراض به اعدام چهار متهم در خوزستان اتحاديه حمايت از تروريست ها نام داده است.


اين روزنامه خبری ويژه و با اشاره به ارسال بيانيه اعتراض آميز اتحاديه اروپا توسط سفارت آلمان رييس فعلی اتحاديه اروپا به مقامات حکومتی و رسانه های داخل ايران اقدام سفارت آلمان را غير موجه خوانده و ادعا کرده که سفارتخانه های بعضی از کشورهای اروپايی در ايران کارکرد ديپلماتيک ندارند بلکه مهم ترين دستور کار آنان تقويت مخالفان جمهوری اسلامی در داخل است.


معماری اسلامی به جای معماری غربی


روزنامه جمهوری اسلامی، به نقل از نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد نوشته همانگونه که فرهنگ غربی با فرهنگ اسلامی سازگار نيست، معماری غربی نيز با معماری اسلامی سازگاری ندارد و بايد اين نکته در ساخت و سازها موردتوجه قرار گيرد. رحيميان تاکيد کرده که بايد معماری مسکن مطابق با فرهنگ و اعتقاد مذهبی جامعه اسلامی باشد.


کیهان:سفارتخانه های بعضی از کشورهای اروپايی در ايران کارکرد ديپلماتيک ندارند بلکه مهم ترين دستور کار آنان تقويت مخالفان جمهوری اسلامی در داخل است

اعتماد حزب الله لبنان به جمهموری اسلامی


روزنامه قدس، در گفت و گويی با يکی از اعضای ارشد حزب الله لبنان از قول او نوشته که ۲۰۰ هزار نظامی امريکايی در خاورميانه گروگان جمهوری اسلامی هستند.


اين روزنامه از قول نزيه منصور درباره تحريم ها و احتمال حمله نظامی به جمهوری اسلامی نوشته که اين تهديدها به جنگ منتهی نخواهد شد.


عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان همچنين به روزنامه قدس گفته که ۲۰۰ هزار نظامی آمريکا در منطقه به مانندگروگان های آنان در دست ايران هستند. وی وضعيت تسليحات نظامی جمهوری اسلامی را نيز از بسياری از کشورهای منطقه بهتر توصيف کرده است.


روزنامه سرمايه، خبر داده که ايران رتبه اول جراحی بينی را در جهان دارد. اين روزنامه به نقل از رييس انجمن جراحان پلاستيک و زيبايی ايران نوشته افزايش انجام جراحی های زيبايی توسط پزشکان غيرمتخصص به خاطر تقاضای غيراستاندارد در کشور است

افزایش سن ازدواج


روزنامه رسالت، از قول يک جامعه شناس نوشته که سن ازدواج در ايران پنج سال افزايش يافته است. به نوشته اين روزنامه، غلامرضا عليزاده خبر داده که تحقيقات انجام شده حاکی از این است که در حال حاضر سن ازدواج به دليل شرايط نامناسب اقتصادی و نداشتن شغل و مسکن ۴ يا ۵ سال افزايش يافته و فشارهای ناشی اجتماعی از اين امر بر روی دختران بسيار بيشتر از پسران مشاهده می شود.


رتبه اول جراحی بینی در اختیار ایران است


روزنامه سرمايه، خبر داده که ايران رتبه اول جراحی بينی را در جهان دارد. اين روزنامه به نقل از رييس انجمن جراحان پلاستيک و زيبايی ايران نوشته افزايش انجام جراحی های زيبايی توسط پزشکان غيرمتخصص به خاطر تقاضای غيراستاندارد در کشور است.


عبدالجليل کلانتر هرمزی هم چنين گفته که در حال حاضر ۱۴۰ جراح پلاستيک و زيبايی در ايران مشغول فعاليت هستند که به عقيده رييس انجمن جراحان پلاستيک کشور، اين تعداد جراح برای کشور کم نيست، اما چون تقاضاهای خارج از استاندارد و غيرضروری بالاست، اين تعداد در مقابل انبوه تقاضا کم جلوه می کند. سرمايه هم چنين نوشته که جراحی بينی در ايران ممکن است از ۱۰۰ هزار تومان تا ۵ ميليون تومان هزينه داشته باشد.


تلاش برای جذب سرمایه گذار


روزنامه خراسان، در گزارشی با عنوان«اقتصاد با سياست می جنگد»، از تلاش حکومت ايران برای جذب سرمايه گذاران خارجی در بخش نفت و گاز خبر داده است.


روزنامه خراسان، در گزارشی با عنوان«اقتصاد با سياست می جنگد»، از تلاش حکومت ايران برای جذب سرمايه گذاران خارجی در بخش نفت و گاز خبر داده است

به نوشته اين روزنامه، تازه ترين تحولات وموضع گيری ها درحوزه صنايع بالادستی و پايين دستی انرژی نشان می دهد فشارهای سياسی آمريکا برای تحريم صنعت نفت و گازايران با بی اعتنايی غول های نفتی دنيا مواجه شده است.


آلودگی آب


روزنامه همبستگی، ازافزايش ۴۰ درصدی آلودگی آب در ايران خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، جديدترين گزارش بانک جهانی ۲۰۰ در خصوص وضعيت آلودگی آب ها در کشورهای مختلف جهان نشان می دهد که در ايران ميزان آلودگی ارگانيک آبها در سال ۱۹۹۰ برابر با ۱۰۲ هزار و ۶۸۹ کيلوگرم در روز بوده که اين رقم در سال ۲۰۰۳ به ۱۴۱ هزار و ۹۸۲ کيلوگرم در روز افزايش يافته است .


انحراف صندوق ذخیره ارزی


روزنامه همشهری، هشدار مرکز پژوهش های مجلس نسبت به انحراف حساب ذخيره ارزی از اهداف اوليه را منعکس کرده است.


اين مرکز با ارزيابی عملکرد حساب ذخيره ارزی از سال ۱۳۷۹ تا خردادماه سال جاری اعلام کرده که بررسی عملکرد حساب ذخيره ارزی نشان می دهد که روند پيموده شده از اهداف اوليه اين حساب به شدت منحرف شده است. به نوشته همشهری،در بخش ديگری از ارزيابی مرکز پژوهشهای مجلس درباره عملکرد حساب ذخيره ارزی تصريح شده که برنامه ريزان و مجريان دولتی همواره می بايد اين نکته را مد نظر داشته باشند که افزايش بهای نفت نمی تواند در سطحی خاص پايدار و قابل پيشبينی باشد،و به همين دليل نگاه به منابع مازاد درآمد نفتی به عنوان درآمد پايدار يا اتفاقی، اقتصاد ملی را به شدت با بحران مواجه خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG