لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۹

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ایران


بررسی روزنامه های صبح ایران
بررسی روزنامه های صبح ایران

مجلس و نظارت بر اینترنت


روزنامه رسالت، خبر داده هفت تن از اعضای راستگرای مجلس خواستار تسریع ساماندهی و افزایش نظارت دولت بر سایت های اینترنتی شده اند.


به نوشته این روزنامه، فاطمه آلیا، فاطمه رهبر، سبحانی نیا، آرین منش، هدایت خواه، یحیی زاده و طباطبایی نژاد که از حامیان آقای احمدی نژاد در مجلس هستند سایت های اینترنتی را دارای آثار سواخلاقی و بازتاب های منفی و ضدامنیتی اعلام کرده و از وزیر ارشاد خواسته اند که ساماندهی و نظارت بر سایت های اینترنتی را با سرعت و گستردگی بیشتر دنبال کند.


رسالت همچنین با این ادعا که در روزهای اخیر برخی سایت های داخلی با انتشار اخبار تحریک آمیز باعث تجمع چند هزار نفری فرهنگیان در مقابل مجلس شده اند، چهارمین تجمع اعتراض آمیز و چندین هزار نفری معلمان در مقابل مجلس را به سایت های اینترنتی ربط داده است.


تحریم شدیدتر می شود


روزنامه اعتماد ملی، گزارشی از قطعنامه جدید اتحادیه اروپا در مورد ایران منتشر کرده و حمایت این اتحاده از تحریم بیشتر بر علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته این روزنامه، آنگونه که در پیشنویس قطعنامه نهایی اجلاس اتحادیه اروپا مطرح شده، دولت های اروپایی از وضع تحریم های شدیدتر علیه ایران حمایت کرده ،و خواستار افزایش فشارها بر تهران به سبب نادیده گرفتن ضرب الاجل تعیین شده از سوی شورای امنیت درخصوص توقف فعالی های غنی سازی اورانیوم شده اند.


آنفلوانزای مرغی در تهران


روزنامه اعتماد، از رسیدن آنفلوانزای پرندگان به تهران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، رییس هیات مدیره تشکل زیست محیطی «جمعیت آوای سبز» با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای پرندگان در پارک طبیعت پردیسان تهران، از شهروندان به خصوص کودکان خواسته است تا زمان تعیین و اعلام نتایج آزمایشات حتی الامکان از ورود به پارک خودداری کنند.


روزنامه اعتماد ملی، گزارشی از قطعنامه جدید اتحادیه اروپا در مورد ایران منتشر کرده و حمایت این اتحاده از تحریم بیشتر بر علیه جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داده است

اعتماد نوشته که مواردی از نوعی بیماری مشکوک به آنفلوآنزای پرندگان در پارک طبیعت پردیسان تهران مشاهده شده و گفته می شود آزمایشات اولیه یک نمونه از پرندگان مرده در این پارک وجود آنفلوانزای پرندگان را تایید کرده است.


آب و برق و گاز گران می شود


روزنامه همشهری،خبر داده که با تصویب مجلس برق،آب و گاز از اول سال ۸۶ ده درصد گران می شوند.


به نوشته این روزنامه، روز گذشته با بررسی تبصره ۶ لایحه بودجه و تصویب آن از سوی مجلس، قیمت برق،آب و گاز خانگی و تجاری مصرف کنندگان بالاتر از الگوی مصرف را به قیمت نرخ سال ۸۵ به اضافه ۱۰ درصد محاسبه نماید.


به نوشته همشهری، مجلس روز گذشته پیشهاد دولت مبنی بر حذف یارانه بنزین هواپیما را نیز تایید کرد.


درخواست رفع تبعیض از زنان


روزنامه همبستگی، در آستانه روز جهانی زن، بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر در ایران را به همین مناسب منتشر کرده است.


در این بیانیه با اشاره به حضور ۶۵ درصدی زنان در دانشگاه و گذشته تاریخی زنان ایرانی از این که هنوز قوانین تبعیض آمیز در مورد زنان در کشور وجود دارد ، ابراز تاسف شده است.


روزنامه همبستگی، در آستانه روز جهانی زن، بیانیه کانون مدافعان حقوق بشر در ایران را به همین مناسب منتشر کرده است

کانون مدافعان حقوق بشر هم چنین از این که گروهی از نمایندگان مجلس و مسوولان دولتی در برخی موارد شان فرهنگی زن ایرانی را تا آنجا کاهش می دهند ابراز تاسف شده و به ویژه نسبت به طرح سهمیه بندی جنسیتی در مجلس انتقاد کرده اند.


ویژه نامه روز زن


روزنامه سرمایه،که در شماره امروز خود ویژه نامه ای به مناسبت روز جهانی زن منتشر کرده،همزمان سخنان یکی از نمایندگان زن مجلس را در مورد سهمیه بندی جنسیتی منتشر کرده است.


به نوشته این روزنامه،فاطمه آجرلو از اعضای راستگرای مجلس، ضمن حمایت از سهمیه بندی جنسیتی برای کاهش ورود دختران به دانشگاه و با انتقاد از فعالان حقوق زن در ایران گفته حفظ کیان خانواده مهم تر از غوغا به پا کردن است.


تمرین پدافند هسته ای


روزنامه خراسان، خبر داده که روز گذشته پدافند هوایی سایت هسته ای اصفهان عملیات تمرینی برگزار کرده است.


روزنامه خراسان، خبر داده که روز گذشته پدافند هوایی سایت هسته ای اصفهان عملیات تمرینی برگزار کرده است

به نوشته این روزنامه، معاون سیاسی استانداری اصفهان به دنبال شایعاتی که بر اثر شنیدن صداهای مهیب در میان مردم اصفهان راوج یافته، با انتشار اطلاعیه اعلام کرده که این صداها بر اثر تمرین سه ساعته پدافند هوایی سایت هسته ای اصفهان پیش از ظهرسه شنبه بوده است.


سفر مشکوک


و در آخر، روزنامه جمهوری اسلامی، سفر یک گروه صلح طلب امریکایی به ایران را مشکوک اعلام کرده است.


این روزنامه با اشاره به سفر سومین گروه صلح طلبان امریکایی در هفته های اخیر به ایران،ادعا کرده که غربی ها اهداف اطلاعاتی خود را همواره در این قبیل پوششها دنبال می کنند.


XS
SM
MD
LG