لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

آيت الله خامنه ای: در همان سطحی که به ما حمله شود، به آن ها حمله خواهيم کرد


آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران عصر سه شنبه در مشهد گفت که ايران به دنبال سلاح هسته ای و توليد آن نيست و هشدار داد در صورتی که به ايران حمله شود، ايران به آن جواب خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، رهبر جمهوری اسلامی ايران با توجه به احتمال حمله نظامی به تاسيسات اتمی ايران گفت: «البته ممکن است آمريکايی‌ها خطرآفرينی و يا ديوانگی کنند. ما ضمن تاکيد بر اينکه سلاح اتمی نداريم و توليد نيز نمی کنيم اعلام می کنيم در مقابل تهاجم احتمالی آنها يا رژيم صهيونيستی، در همان سطحی که به ما حمله شود به آنها حمله خواهيم کرد.»

در هفته های گذشته مقام های اسرائيلی تاکيد کرده اند که ممکن است زمان از دست برود و بايد تا وقتی دير نشده، تاسيسات اتمی ايران را هدف حمله نظامی قرار داد. آمريکا تاکيد کرده راه ديپلماسی را دنبال خواهد کرد ولی همه گزینه ها روی میز است.

رهبر جمهوری اسلامی گفت که «دشمنان» در سال گذشته هدفشان اين بود که بگويند «ايرانيان نمی توانند» اما ما ثابت کرديم که «ما می توانيم.»

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا در زمان تبليغات رياست جمهوری سه سال پيش در ايالات متحده، با شعار «ما می توانيم» در انتخابات حاضر و پيروز شد.

آيت الله خامنه ای همچنين گفته ايران در سال گذشته، به تمام اهداف خود در حوزه اقتصاد و انرژی و رايانه و مصرف دست يافته و به رغم تحريم ها، همه برنامه های خود را عملی کرده است. وی همچنين از مصرف کالاهای خارجی انتقاد کرده و گفته بهتر است مصرف کننده ها از توليد داخل استفاده کنند.

سال گذشته، آمريکا و اتحاديه اروپا تحريم هايی عليه ايران اعمال کردند که در ميان آن ها، تحريم بانک مرکزی جمهوری اسلامی بود و باعث شد قيمت سکه و ارز در ايران با افزايش شديد قيمت روبرو شود.

رهبر جمهوری اسلامی همچنين گفته که رشد علمی در ايران «خيلی بيشتر از آن است که مردم از آن مطلع هستند» و برای استناده به آن به «گزارش های معتبر بين المللی» اشاره کرده ولی منبع خاصی را اعلام نکرده است.

وی همچنين گفته است: «در آمريکا به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم آمريکا در انتخابات کنگره، مجلس ملی و مجلس سنا مشارکت دارند ولی حضور بسيار مهم و بيش از ۶۴ درصدی ملت ايران، در مقايسه با اين آمار، حقيقت خود را بيشتر آشکار می کند.»

وزارت کشور ايران در گزارشی گفته مشارکت مردم در انتخابات مجلس بيش از ۶۴ درصد بوده است. قرار است دور دوم انتخابات مجلس هم برگزار شود.

رهبر جمهوری اسلامی همچنين گفته که غرب می داند که تا ۱۰ سال ديگر منابع نفت و گاز تمام می شود و برای همين به دنبال اين منابع در خاورميانه است.

وی افزوده است: «کسانی که خيال می کنند با عقب نشينی در مسئله هسته‌ ای، دشمنی آمريکا تمام می شود دچار غفلت هستند چرا که در منطقه ما کشورهای دارای سلاح هسته ای نيز وجود دارند اما آمريکا هيچ حساسيتی به آنها نشان نمی دهد.» آقای خامنه ای گفته پس علت مسئله هسته ای و حقوق بشر نيست، که مسئله منابع ملی نفت و گاز، علت اين خصومت ها است.

شورای امنیت تاکنون با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از تهران خواسته تا غنی سازی را متوقف کند ولی ایران تاکنون از این دستور سرپیچی کرده است.

احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، اخیرا گزارشی را از نقض گسترده حقوق بشر در ایران منتشر کرد.

آقای خامنه ای از دولت و مجلس خواسته در مقابل هم قرار نگيرند و گفته است: «سليقه های متفاوت و ديدگاه های گوناگون نبايد باعث اختلاف و تفرقه شود. نبايد با مخالفی که دنبال جمهوری اسلامی و دنبال حق است اما راه را اشتباه می رود، همانند معاندان نظام برخورد کرد.»

هفته گذشته محمود احمدی نژاد در جلسه سوال نمایندگان مجلس حاضر شد. پیشتر برخی از سایت‌های خبری در ایران نوشته بودند که طرح سوال از رئیس‌جمهوری در ۳۰ سال گذشته، یعنی در هشت دوره مجلس «سابقه نداشته‌است» و رؤسای جمهور «هیچ گاه مورد سوال نمایندگان مجلس» قرار نگرفته‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی ايران «از عملکرد بی مهابا و اختلاف برانگيز برخی رسانه های اينترنتی ابراز تاسف کرده» و گفته است: «مسوولان به گونه‌ای اين مسئله را تدبير کنند.»
XS
SM
MD
LG