لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

نمایش آثار کیارستمی در موزه هنرهای مدرن نيويورک


نمایشگاهی از آثار عباس کیارستمی در لانگ آیلند آمریکا، به نمایش درآمده است.
نمایشگاهی از آثار عباس کیارستمی در لانگ آیلند آمریکا، به نمایش درآمده است.

موزه هنرهای مدرن لانگ آیلند در آمریکا، از یکم تا ۱۹ مارس، ۱۰ تا ۲۸ اسفند، مجموعه ای از آثار سینمایی، عکس و ویدیو اینستالیشن عباس کیارستمی را به نمایش گذاشته است.


اين نمايشگاه با استقبال قابل توجهی روبه رو شده است.


سه نمایشگاه عکس با نام های سفید برفی، جاده ها و درخت ها و بعداز ظهر تابستان در این نمایشگاه ترتیب داده شده و از جمله فیلم برنده جايزه او در جشنواره کن، طعم گیلاس نيز در اين جشنواره به نمايش در می آيد.


اين فيلم حکایت مردی است که در کوه به دنبال کسی می گردد که او را پس از خودکشی به خاک بسپارد و از مهم ترین آثار کيارستمی محسوب می شود.


ژان لوک گودار، در توصیف فیلم ده، گفته که فیلم با گریفیث شروع می شود و با کیارستمی به پایان می رسد

چند فیلم از مجموعه های قدیمی عباس کیارستمی هم در برای تماشاگران آماده شده است.


فیلم خانه دوست کجاست و باد ما را خواهد برد از این نمونه کارها هستند و فیلم شاخص کیارستمی در روایت زندگی زنان در ایران، با عنوان ده، ۱۰ هم به نمایش در می آید.


هرچند عباس کیارستمی در دنیای سینما به عنوان فیلمسازی با نگاه نو و توانایی تصویری بالا شناخته شده، اما در آمریکا، کمتر به عنوان فیلمساز شناخته شده و تماشاگران آمریکایی، هنوز آشنایی زیادی با دنیای سینمایی او ندارند.


آقای کیارستمی که بیش از سه دهه است فیلم می سازد و به گرفتن صحنه های طولانی و در حال حرکت مشهور است، در این نمایشگاه، ۳۳ فیلم کوتاه و عکس های دیجیتال خود را به نمایش گذاشته است.


ژان لوک گودار، در توصیف فیلم ده، گفته که فیلم با گریفیث شروع می شود و با کیارستمی به پایان می رسد. اشاره وی به دو قدرت بزرگ سینما، دی. و. گریفیت در آمریکا و عباس کیارستمی در ایران است.


نشریات محلی لانگ آیلند، از حضور پررنگ کیارستمی در آمریکا، استقبال کرده اند.


XS
SM
MD
LG