لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۵

خشونت های عراق ۳۶ کشته داد


مقامات نظامی آمریکا در عراق خبر داده اند که شورشیان حمله های خود را به بیرون و حومه بغداد متمرکز کرده اند.
مقامات نظامی آمریکا در عراق خبر داده اند که شورشیان حمله های خود را به بیرون و حومه بغداد متمرکز کرده اند.

در جريان انفجار و خشونت های فرقه ای روز دوشنبه در عراق بيش از ۳۰ نفر از غير نظاميان عراقی و شش نفر از سربازان آمريکايی کشته شدند.


یک کامیون حامل مواد منفجره روز دوشنبه، درکرکوک و در نزدیکی یک مدرسه منفجر شد که با کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۳۷ تن همراه بود. بیشتر مجروحان حادثه، زنان و کودکان هستند.


به گزارش رویترز، شورشیان در روزهای گذشته در شهرهای شمالی عراق فعال شده اند و در ۱۰ روز گذشته، صدها نفر را به قتل رسانده اند. مقامات رسمی عراق، گروه القاعده را مقصر این حمله ها معرفی کرده اند.


در یک حادثه خشونت بار دیگر، پلیس عراق گزارش داد: اجساد ۱۹ نفری که چند روزپیش از یکی از محله های شیعه نشین ربوده شده بودند، پیدا شده است. تمامی آنها با شلیک مستقیم اسلحه به ناحیه سر، کشته شده اند.


مقامات نظامی آمریکا در عراق خبر داده اند که شورشیان حمله های خود را به بیرون و حومه بغداد متمرکز کرده اند چرا که عملیات مشترک پلیس عراق و نیروهای آمریکایی که از هفت هفته پیش آغاز شده، تاثیر خود را به تدریج نشان می دهد.


در یک حادثه خشونت بار، پلیس عراق گزارش داد اجساد ۱۹ نفری که چند روزپیش از یکی از محله های شیعه نشین ربوده شده بودند، پیدا شده است. تمامی آنها با شلیک مستقیم اسلحه به ناحیه سر، کشته شده اند.

در عملیات تروریستی که روز دوشنبه در کرکوک انجام شد، یک کامیون حامل مواد منفجره به ساختمان مرکز تحقیقات جنایی پلیس وارد و منفجر شد و ساختمان تقریبا از بین رفت.


یکی از مصدومان این حادثه، یک زن خانه دار بود که فرزندان خود را از مدرسه به خانه می برد. وی در گفت وگو با خبرنگار رویترز گفت:« من در راه خانه بودم که ناگهان این انفجار اتفاق افتاد و فکر کردم که خانه ام با خاک یکسان شده است.»


دختر و پسر این زن هر دو مجروح شدند و وی در کنار خیابان منتظر ماموران امدادی بود.


بیمارستان کرکوک تایید کرد ۱۲ نفر در جریان این حمله کشته شدند و وضعیت مصدومان و مجروحان نیز بسیار وخیم است.


سنگین ترین حمله


روز سه شنبه گذشته یک کامیون در شهر «تل عفر» در شمال بغداد باعث مرگ ۱۵۲ نفر شد که سنگین ترین حمله تروریستی از زمان حضور نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق و در چهار سال گذشته بود.


در یک عملیات آدم ربایی دیگر، مردان مسلح ۱۹ نفر را از یک روستای شیعه نشین در نزدیکی «بعقوبه» ربودند و چند ساعت بعد تمامی اجساد آنها پیدا شد.


بعقوبه، شهری در ۶۵ کیلومتری شمال بغداد است.


همکاری پلیس عراق ونیروهای آمریکایی، تروریست ها را به حومه عراق رانده است

حوادث مرگبار یادشده، یک روز پس از سفر سناتور جمهوریخواه آمریکا، جان مک کین، از ایالت آریزونا بود که با حفاظت شدید از بغداد بازدید کرد و پس از آن گفت که مردم هنوز از موفقیت های بزرگی که در برقراری امنیت بغداد انجام شده، خبر ندارند.


نوری المالکی، نخست وزیر عراق، هفته آینده به همراه هیاتی عالی رتبه راهی ژاپن و کره جنوبی می شود تا عملیات بازسازی و مشارکت در ساخت و ساز در عراق را سرعت دهد.


سفر نخست وزیر عراق در روزهای هشتم تا ۱۳ آوریل، ۱۹ تا ۲۴ فروردین، به ژاپن و کره جنوبی، انجام می شود.


کشته شدن شش سرباز آمریکایی


در جریان یک بمب گذاری کنار جاده در بغداد، شش سرباز آمریکایی کشته شدند که از سنگین ترین حملاتی بود که در هفت هفته گذشته و شروع عملیات پاکسازی نیروهای آمریکایی و عراقی، علیه نیروهای آمریکایی انجام شده است.


پایگاه نیروهای نظامی آمریکا روز دوشنبه درعراق خبر داد که دو سرباز آمریکایی در جریان گشت زنی با بمب های کنار جاده کشته شده اند و چهار سرباز دیگر در یک نقطه دیگر در شهر بغداد، با همین بمب ها کشته شده اند.


در این بیانیه اعلام نشده در کدام منطقه از شهر بغداد این حمله اتفاق افتاده است.


XS
SM
MD
LG