لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۹

کروبی پس از پیامش درباره انتخابات مجلس «ممنوع‌الملاقات» شد


حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی می‌گوید پدرش از زمانی که پیامش در مورد انتخابات مجلس را به بیرون فرستاد، از حق ملاقات با همسرش محروم شده و هیچ‌گونه ارتباطی با دیگران ندارد.

به گزارش وبسایت سحام نیوز، حسین کروبی گفت: «از روزی که پدرم پیامی را مبنی بر فرمایشی خواندن انتخابات توسط مادرم منتشر نموده‌اند از ان روز به بعد ملاقات هفتگی پدرم با مادرم را قطع کرده‌اند و همچنین آن دو روزنامه‌ای را که مدت کوتاهی برای مطالعه در اختیارشان قرار داده می‌شد دیگر نمی‌دهند و ایشان در یک آپارتمان به صورت انفرادی زندگی می‌کنند.»

مهدی کروبی چندی پیش درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در ایران گفته بود: «می‌خواهند انتخاباتی فرمایشی و دستوری ترتیب دهند. آقایان هیچ اعتقادی به رای مردم ندارند و از هم اکنون خود را برای برگزاری انتخاباتی فرمایشی آماده می‌کنند.»

فاطمه کروبی هم تاکید کرده است، از زمانی که این پیام منتشر شده، هیچ گونه ملاقاتی با همسر خود نداشته است. آقای کروبی بیش از ۳۰۰ روز است که در حصر خانگی به سر می‌برد تا پیش از این اجازه داشت به صورت هفتگی با همسر خود، فاطمه کروبی، دیدار کند.

مهدی کروبی گفته بود: «بهتر است جمع اندکی که مورد قبول آقایان هستند مانند علی اکبر ولایتی، محسن رضایی (که در انتخابات ۸۸ نظرات بدیعی داشتند) به سخنگویی حدادعادل و احمد خاتمی (به عنوان حاکم شرع قاطع، که حقیر و آقای موسوی را محارب اعلام کرده بود) به ریاست احمد جنتی، به عنوان شورای عالی انتخابات منصوب شوند و افرادی را به عنوان نماینده ملت انتخاب (منصوب) کنند و تیر آخر را به پیکره جمهوری اسلامی که در سال ۵۸ با رای قاطع و بی‌سابقه مردم تصویب و تاسیس شد، بزنند.»

انتخابات مجلس نهم قرار است روز ۱۲ اسفندماه سال جاری در ایران برگزار شود.

از سوی دیگر فاطمه کروبی چندی پیش در دیداری با برخی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از احتمال وقوع «سناریویی» علیه آقای کروبی خبر داده و گفته بود با تخریب خانه‌های اطراف محل حصر، نگرانی از ریزش ساختمان محل نگهداری مهدی کروبی وجود دارد.

در همین حال اردشیر امیرارجمند هم گفته بود اخباری در دست است که نشان می‌دهد وضعیت جسمی و سلامتی زهرا رهنورد مناسب نیست ولی نتوانسته از اقدامات پزشکی مستقل لازم برخوردار شود.
XS
SM
MD
LG