لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۹

«زهرا رهنورد دچار کاهش وزن قابل ملاحظه و لرزش دست شده است»


زهرا رهنورد
زهرا رهنورد
گزارش‌ها حاکی است که زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در هفته های اخیر دچار مشکلات جسمانی شده و این امر نگرانی خانواده و اطرافیان وی را برانگیخته است.

اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، به رادیو فردا گفته است که کاهش وزن «بسیار قابل ملاحظه» و لرزش دست خانم رهنورد که پیش از این وجود نداشته، موجب نگرانی اعضا خانواده و نزدیکان خانم رهنورد شده است.

آقای امیر ارجمند در این گفت‌و گو اظهار داشت: «چون خانم رهنورد قرص استفاده می‌کند، (این وضعیت) موجب نگرانی اعضای خانواده است، زیرا آقایان اجازه نمی‌دهند پزشکان مستقل، خانم رهنورد و آقای موسوی را معاینه کنند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:57 0:00
لینک مستقیم


بيش از ۳۰۰ روز از حبس خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می‌گذرد، و به گفته آقای امیرارجمند، به دنبال اظهارات میرحسین موسوی درباره انتخابات مجلس، وضعیت ملاقات نخست وزیر پیشین ایران و زهرا رهنورد به شدت محدود شده است و این دو نفر حتی از امکان تماس تلفنی نیز برخوردار نیستند و تماس‌ها محدود و گزینشی است.

میرحسین موسوی دوم شهریورماه، در آخرین دیداری که در خانه یکی از دختران خود با اعضای خانواده‌اش داشت، گفته بود: «با توجه به تداوم وضعيت فعلی نمی‌توان اميدی به انتخابات و شرکت در آن داشت.»

به گفته سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، از آن زمان تا کنون دیدارها در محل حصر این دو نفر و به صورت فردی بوده و نحوه و زمان این ملاقات‌های محدود نیز از سوی مأموران تعیین شده است.

در این خصوص وب سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، از برخورد نامطلوب مأموران با اعضای خانواده موسوی و رهنورد خبر داده و نوشته است: ماموران در مواردی اظهار کرده‌اند که فردی به اسم میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در آن محل وجود ندارند یا حتی گفته‌اند که افرادی را به این نام نمی‌شناسند.

آقای امیر ارجمند در گفت‌و‌گو با رادیو فردا این خبر را تایید کرده و گفته است: «آنچه که بسیار نگران کننده است این است که آن‌ها (ماموران) به این سمت می‌روند که انکار کنند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد آنجا زندانی هستند و گفته می‌شود که چنین کسانی آنجا وجود ندارند.»

به گزارش سایت کلمه، سعید حجاریان، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، پیشتر در نامه‌ای در خصوص وضعیت سلامتی رهبران جنبش سبز به دولتمردان هشدار داده بود و به «شایعه‌ تلخی» اشاره کرده بود که به گفته وی «حتی تصورش آزار دهنده است».

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی پس از دعوت برای برگزاری راهپيمايی در روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ در حبس خانگی می‌برند و از آن تاريخ ارتباط اين افراد با جهان بيرونی قطع شده است و تنها به صورت بسيار محدود با اعضا خانواده خود اجازه تماس‌های معدودی داشته‌اند.
XS
SM
MD
LG