لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۳

«انتشار اخبار ضد و نقيض در مورد سلامتی ميرحسين موسوی نگران کننده است»


اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد ميرحسين موسوی، در گفت وگو با راديو فردا نسبت به انتشار اخبار «ضد ونقيض» درخصوص سلامتی ميرحسين موسوی توسط سايت های «امنيتی» ابراز نگرانی عميق کرده است.

به دنبال انتشار گزارش هايی در خصوص وضعيت سلامتی ميرحسين موسوی، وب سايت «کلمه» روز پنجشنبه اعلام کرد که «چند روز پيش» ماموران امنيتی ميرحسين موسوی را برای معاينات پزشکی به بيمارستان منتقل کرده اند و براساس نتيجه اين معاينات، وی از سلامتی عمومی برخوردار است.

«کلمه» در گزارشی در واکنش به اخبار در خصوص ميرحسين موسوی نوشته است:« در پی لاغری مير حسين، ماموران امنيتی چند روز پيش ايشان را تحت الحفظ برای چک‌آپ به بيمارستان منتقل کرده اند، اما نتيجه معاينات حاکی از سلامتی عمومی ايشان بوده و خبر بيماری يا بستری بودن مهندس موسوی، تاييد نمی شود.»

کلمه همچنين می گويد، ميرحسين موسوی تا روز پنجشنبه ۲۷ مردادماه «حال عمومی مساعدی» داشته و روزه دار است.

«کلمه» می افزاید: «خبر سازی» در خصوص «وخامت» وضعيت جسمی ميرحسين موسوی توسط وب سايت «صراط نيوز» که به حسين شريعتمداری، نماينده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کيهان، منتسب است، منتشر شده است.

صراط نيوز روز چهارشنبه نوشته بود: «هفته گذشته مير حسين موسوی به دليل بيماری تحت مراقبت قرار گرفته است» و «به دليل وخامت حال وی پزشکان بر بالين او حاضر شده و به مداوای» آقای موسوی پرداخته اند.

در همين زمينه، اردشير امير ارجمند روز پنجشنبه، در گفت وگو با راديو فردا با تاييد خبر وب سايت کلمه می گويد: «آقای موسوی دارای شرايط عمومی مناسبی هستند و در حال حاضر از سلامت برخورداند و روزه هم می گيرند.»

اردشير امير ارجمند در پاسخ به اين پرسش که دليل انتشار اين گونه اخبار در خصوص سلامتی ميرحسين موسوی چیست؟ می گويد:«بسيار مشکوک است و ما از اين گونه انتشار اخبار ضد و نقيض در خصوص سلامتی آقای مهندس موسوی و همچنين چه انديشه پشت چنين پروژه هايی خوابيده، نگرانی عميق داريم.»

اردشير امير ارجمند برای رفع نگرانی افکار عمومی خواستار آن شده است که پزشک مورد اعتماد ميرحسين موسوی، وی را معاينه و بولتن رسمی وضعیت سلامت آقای موسوی را به طور رسمی و منظم منتشر کرده و در اختيار همگان قرار دهد.

ميرحسين موسوی،زهرا رهنورد، فاطمه و مهدی کروبی پس از دعوت برای برگزاری راهپيمايی در ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ «در حبس خانگی» می برند و از آن تاريخ ارتباطات اين افراد با جهان بيرونی قطع شده و تنها به «صورت بسيار محدود با اعضا خانواده خود اجازه تماس‌های معدودی را داشته اند.»

احترام السادات نواب صفوی، مادر زهرا رهنورد در تيرماه سال جاری گفته بود که با دخترش و ميرحسين موسوی ملاقات کرده است و آنها «روحيه خيلی خوب و قوی داشتند». وی درهمين حال تاکيد کرده بود که در اين ملاقات متوجه «رنگ پريدگی و لاغری شديد و ناگهانی» داماد و دخترش شده و به همين دليل به شدت نگران شده است.

در هفته جاری بيش از ۲۸۰ فعال سياسی و مدنی به همراه چندين تشکل حامی حقوق بشر و جنبش سبز در نامه سرگشاده ای به نهادهای بين المللی خواهان اقدام برای پايان دادن به حبس خانگی زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی، فاطمه و مهدی کروبی شدند.
XS
SM
MD
LG