لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۴

آیت الله منتظری: مردم از دولت شعار نمی خواهند


جانشین آیت الله خمینی در دهه نخست پیروزی انقلاب، شدیدا از سیاست های اقتصادی دولت انتقاد کرد.
جانشین آیت الله خمینی در دهه نخست پیروزی انقلاب، شدیدا از سیاست های اقتصادی دولت انتقاد کرد.

آیت الله حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعیان در قم، با نقد سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران، خواهان «کمتر شعار دادن دولت و بیشتر عمل کردن» شد.


در سالروز درگذشت مهندس بازرگان، اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی در قم بر سر آرامگاه وی جمع شدند که آیت الله منتظری نیز دراین مراسم شرکت داشت و سخنرانی کرد.


آیت الله منتظری در سخنان خود که نسخه ای از آن در اختیار رادیو فردا قرار گرفته با نقد سیاست های اقتصادی و سیاست خارجی دولت، هشدار داده که با عمل، کارها را به سمت بهبودی ببرند.


وی، آمریکا را صاحب قدرت و امکانات دانست و گفت: «تندروی ها به ضرر مردم است و حق مسلم را باید به گونه ای گرفت که مشکلات پدید نیاید چرا که حق مسلم ما فقط هسته ای نیست و ما حقوق مسلم دیگری نیز داریم.»


جانشین آیت الله خمینی در دهه نخست پیروزی انقلاب، با انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت گفت: «با این که منابع غنی نفت و گاز داریم، این دولت خرج های بیهوده ای انجام داده و به فکر دیگر کشورها هستیم.»


وی، دولت احمدی نژاد را مورد خطاب قرار داده و هشدار داد که با شعار، مشکلات اقتصادی برطرف نمی شود و همه مردم مالک نفت و گاز هستند و این منابع در برای عده ای خاص نیست.


وی دولت احمدی نژاد را مورد خطاب قرار داده و هشدار داد که با شعار مشکلات اقتصادی برطرف نمی شود و همه مردم مالک نفت و گاز هستند و این منابع در برای عده ای خاص نیست.


آیت الله منتظری تذکر داد که مردم دولت را برای شعار دادن انتخاب نکرده اند و با شعار دادن هیچ مشکلی حل نمی شود.


وظایف مهم تر


آیت الله احمد منتظری، فرزند حسینعلی منتظری نیز در گفت و گو با رادیو فردا، ضمن برشمردن نقطه نظرات آقای منتظری، از سیاست خارجی دولت انتقاد کرد.


وی گفت: «شعارهایی که دولت در حال حاضر می دهد، باعث انزوای جمهوری اسلامی در صحنه بین المللی شده و وزارت خارجه که وظیفه تنش زدایی و نزدیکی روابط را برعهده دارد، خود جلودار تندروی شده و به جای پیدا کردن دوست، برای ایران دشمن ایجاد می کنند.»


فرزند ارشد آقای منتظری در این مصاحبه از دولت خواست به جای آنچه وی «شعارهای بی جا» می خواند، به «وضع معیشتی مردم برسد.»


آقای منتظری: بهتر است فعالیت های تحقیقاتی هسته ای تعطیل شود تا فشار بر روی کشور کم شود

احمد منتظری درباره احتمال حمله آمریکا به ایران و شدت گرفتن برخوردهای نظامی میان دو کشور گفت: «همه نگران حمله آمریکا هستند و از جنگ می ترسند و درست است که اگر حمله ای انجام شود، آمریکا ضرر می کند، اما ضرر بیشتر را ایران می بیند.»



وی در پایان به نظر آقای منتظری اشاره کرد و گفت بهتر است ایران فعالیت های تحقیقاتی هسته ای را تعطیل کند تا فشار بر روی کشور کاهش یابد.


وی با توجه به این که علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به تازگی به قم سفر کرده و با مراجع قم دیدار داشته، خبر داد که مسوول پرونده هسته ای ایران تماسی با دفتر آقای منتظری نداشته است.


XS
SM
MD
LG