لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۰

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


اصولگرایان آماده مذاکره با آمریکا شده اند.
اصولگرایان آماده مذاکره با آمریکا شده اند.

اصولگرايان برای مذاکره با آمريکا آماده اند


روزنامه اعتماد، از آمادگی اصولگرايان مجلس برای مذاکره با امريکا خبر داده است. به نوشته اين روزنامه،در پی اظهار تمايل نمايندگان عضو فراکسيون اقليت برای مذاکره با امريکا،تعدادی از نمايندگان عضو فراکسيون اصولگرايان هم آمادگی خود را برای مذاکره با اين کشور بيان کرده اند.


اعتماد به نقل از محمدنبی رودکی، نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نوشته نمايندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی گفت وگو با نمايندگان سنا و يا کنگره امريکا را دارند.


اين عضو راستگرای مجلس در همين حال گفته اين مذاکره پارلمانی به معنی برقراری رابطه سياسی و اقتصادی با دولت امريکا نيست.



ايران تهديد می کند

روزنامه رسالت، دريادداشتی با عنوان«عکس العمل همه جانبه»، به تهديد اخير رهبر جمهوری اسلامی پرداخته و نوشته واکنش حکومت ايران به حمله احتمالی دامنه ای نامحدود دارد.


اعتماد به نقل از محمدنبی رودکی، نايب رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس نوشته نمايندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی گفت وگو با نمايندگان سنا و يا کنگره امريکا را دارند

اين روزنامه با اشاره به تفاوت «دفاع مطلق» با «عکس العمل همه جانبه» نوشته که «دفاع مطلق» در مقابل«حمله محدود»جنگ را منحصر به کليت منافع طرفين می کند اما عکس العمل«همه جانبه دشمن»را از جهات و ابعاد مختلف و در مقطع زمانی محدود زمين گير می سازد.


رسالت با اين تحليل که«قدرت نفوذ و تاثيرگذاری ايران در مناطقی که منافع امريکا در آنها درگير است فضای باز و گستردهای را در مقابل تهران جهت مانور در برابر هرگونه اقدام احتمالی کاخ سفيد يا تل آويو ايجاد کرده»، از هدف قرار گرفتن منافع آمريکا در سرتاسر جهان در صورت حمله مقطعی و محدود به تاسيسات هسته ای جمهوری اسلامی خبر داده است.


طلا گران شد


روزنامه سرمايه، ازافزايش قيمت طلا در کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، عرضه نشدن کافی سکه توسط بانک کارگشايی، افزايش ۳۱ صدم درصدی، قيمت طلا در بازارهای جهانی به دليل نوسان قيمت نفت در بورسهای بين المللی معاملات و گسترش ناامني های ژئوپليتيکی منطقه خاورميانه موجب شد تا بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته با افزايش چشمگير قيمت ها روبه رو شود.


جاسوسی تلفنی


روزنامه جام جم، در ستون اخبار ويژه خود از رواج نوع تازه ای از جاسوسی در کشور که اين روزنامه آن را جاسوسی تفلنی نام داده، خبر داده است.


اين روزنامه نوشته يک شرکت آلمانی از کشور آلمان در تماس با شهروندان ايرانی به طرح پرسش هايی درباره درآمد ماهانه خانواده ها، ميزان اجرای طرح های عمرانی، نظرشان در مورد عملکرد دولت و ميزان حضور در برنامه های مذهبی و ديگر موارد کرده است.


روزنامه جام جم، در ستون اخبار ويژه خود از رواج نوع تازه ای از جاسوسی در کشور که اين روزنامه آن را جاسوسی تفلنی نام داده، خبر داده است


اعتراض به سهميه بندی جنسيتی


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده انجمن روزنامه‏نگاران زن طرح سهميه‏بندی جنسيتی دانشجويان را محکوم کرده است.


به نوشته اين روزنامه، انجمن روزنامه نگاران زن ايران در ادامه بيانيه خود ضمن ابراز نگرانی از بروز چنين طرح‏هايی در مجلس،آن را کم‏توجهی اعضای مجلس به پيامدهای خطرناک آن دانسته است.در اين بيانيه،به اعضای مجلس توصيه شده که به بازشويی اذهانی که هنوز پرده‏های م پدرسالاری را در ذهن خود دارند،بپردازند،و فرآيند کسب علم و دانش را از هاله ابهام جنسيت خارج کنند.


تورم بالا می رود


روزنامه همشهری، از افزايش نرخ تورم در کشور و رسيدن آن به ۱۲.۵ در صد در پايان دی ماه خبر داده است.


محمد خوش چهره با اشاره به اين که از دل مجلس اصولگرا طرحی بيرون آمده که طول عمر آن را يکسال اضافه می کند، گفته نمايندگان به جای انجام وظايف خود تعامل را غلط تعريف کرده اند و در در دامن دولت افتاده اند

به نوشته اين روزنامه، اداره کل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرده که براساس بررسيهای به عمل آمده بر روی قيمت ۳۶۰ قلم کالا و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در گروههای اصلی و اختصاصی، درصد تغيير شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در ديماه ۸۵ نسبت به ماه قبل ۲.۲ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۷.۳ درصد افزايش داشته است.


با توجه به نرخ تورم آبان ماه گذشته که بنک مرکزی آن را ۱۱.۵ در صد عنوان کرده بود،در سه ماه گذشته يک در صد بر نرخ تورم افزوده شده است.


مجلس در دامن دولت افتاده است


روزنامه همبستگی، اعتراض يک نماينده مجلس به افتادن مجلسيان در دامان دولت را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، محمد خوش چهره با اشاره به اين که از دل مجلس اصولگرا طرحی بيرون آمده که طول عمر آن را يکسال اضافه می کند، و يا شرايط مدرک را طوری تصويب کند که رقبا نتوانند رقابت کنند، گفته نمايندگان به جای انجام وظايف خود تعامل را غلط تعريف کرده اند و در در دامن دولت افتاده اند .


مرگ در شمشک


و در آخر، روزنامه ايران از سقوط مرگبار بهمن در پيست اسکی شمشک خبر داده و نوشته که دو اسکی باز و دو امداد گر بر اثر اين بهمن جان خود را از دست داده اند.ايران اين خبر را در حالی منتشر کرده که نوشته اين حادثه سه شنبه گذشته رخ داده است.


XS
SM
MD
LG