لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۶

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی، از اعتراض ۷۷۱نفر از دانشجويان کشور به آبگيری سد سيوند خبر داده است.
روزنامه اعتماد ملی، از اعتراض ۷۷۱نفر از دانشجويان کشور به آبگيری سد سيوند خبر داده است.

روزنامه اعتماد، اظهارات معاون وزير آموزش و پرورش در واکنش به تجمع معلمان در برابر مجلس را منعکس کرده است.


به نوشته اين روزنامه، محدث خراسانی معاون برنامه ريزی و توسعه مديريت وزارت آموزش و پرورش تجمع معلمان را غير منطقی اعلام کرد و گفت «تجمعی که منطق ندارد دون شأن معلمان است.»


وی هم چنين گفت که «تجمع افرادی که ادعای شهروندی دارند آن هم بدون داشتن مجوز وزارت کشور يک اقدام بی پاسخ است، در حالی که کار بايد از مجرای خودش طی شود.»


معاون وزير آموزش و پرورش در عين حال با اشاره به اين که در اينکه به حقوق معلمان اجحاف شده حرفی نيست و تاکيد کرد که اعتراضات صنفی معلمان را بازی سياسی می نامد.


ربوده شدن دیپلمات ایرانی


روزنامه رسالت، به نقل از سفيرايران در بغداد نوشت که مسئوليت ربودن ديپلمات ايرانی برعهده نيروهای آمريکايی است.


به نوشته اين روزنامه حسن کاظمی قمی درباره ربوده شدن اخير يک ديپلمات ايرانی در شهر بغداد اعلام کرده که مسئوليت اين عمليات برعهده نيروهای آمريکايی قرار دارد.


کاظمی قمی ادعا کرد که نيروهای عامل ربودن جلال شرفی دبير دوم سفارت جمهوری اسلامی ايران در پايتخت عراق وابسته به وزارت دفاع اين کشور نبودند، بلکه اين عمليات تحت نظارت مجموعه ای زير نظر آمريکايی ها انجام شده است.


تهدید کیهان


روزنامه کيهان، در گزارش خود از ماجرای ربوده شدن کاردار ايران در بغداد تهديد کرده که زمان زيادی سپری نخواهد شد تا آمريکايی ها دريابند در مواجهه امنيتی با ديپلمات ها، تنها طرفی نيستند که امکاناتی دارند.


اين روزنامه هم چنين نوشت بر اثر اقدام آمريکا به ربودن ديپلمات ها نوعی بی اعتمادی در درون جامعه عراق نسبت به تداوم حضور آمريکا شکل می گيرد و اين سبب بحران های تازه ای برای آمريکا خواهد شد.


اخراج اتباع افغانستان


روزنامه سرمايه، جزييات برنامه های وزارت کشور برای اخراج اتباع افغانستان از ايران را منتشر کرده است.


به نوشته اين روزنامه، احمد حسينی مدير کل اتباع خارجی وزارت کشور اعلام کرده که به افغان های ساکن ايران تا پايان فروردين ۸۶ فرصت داده شده تا تسويه حساب خود را انجام داده و با مراجعه به دفتر امور اتباع و مـهـاجرين خارجی استانداری محل سکونتشان برگهء خروجی را دريافت کنند.


وی تاکيد کرد که در غـیـر ایـن صورت از ابتدای ارديبهشت ماه سال ۸۶ اين افراد دستگير و اخراج خواهند شد.


تبرئه وکلا مدافع متهمان حوادث خوزستان


روزنامه همبستگی، از تبرئه وکلا مدافع متهمان حوادث خوزستان خبر داد.به نوشته اين روزنامه، شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب اهواز، پنج تن از وکلای مدافع متهمان پرونده بمبگذاريهای اخير اهواز را از اتهامات انتسابی، تبرئه و برای آنها قرار منع تعقيب صادر کرد.


اين وکلا به دنبال انتشار نام های در برخی سايت ها که در آن، هفت تن از وکلای متهمان پرونده حوادث اهواز نسبت به شيوه دادرسی در محاکم انقلاب اهواز،و عدم ملاقات وکيل با موکلانشان انتقاد کرده بودند، پروندهای برای اين وکلا در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز تشکيل شده بود.


اعتراض به آبگیری سد سیوند



دانشجويان هم چنين اقدام دولت جمهوری اسلامی در آبگيری سد سيوند و از بين بردن آثار تاريخی را با نابودی دو مجسمه بودا در افغانستان توسط طالبان مقايسه کردند.اعتماد ملی

روزنامه اعتماد ملی، از اعتراض ۷۷۱نفر از دانشجويان کشور به آبگيری سد سيوند خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اين گروه از دانشجويان در بيانيه ای افتتاح قريب‏الوقوع سد سيوند در استان فارس بدون توجه به بخشی از ارزشمندترين آثار باستانی جهان که به نابودی تنگه‏بلاغی و راه شاهی و تخريب بلندمدت آرامگاه کورش بزرگ و کاخ هخامنشی و آثار پاسارگاد منجر خواهد شد، تنها نمونه‏ای از اقدامات بدون کارشناسی مقامات دولتی است.


دانشجويان هم چنين اقدام دولت جمهوری اسلامی در آبگيری سد سيوند و از بين بردن آثار تاريخی را با نابودی دو مجسمه بودا در افغانستان توسط طالبان مقايسه کردند.


حیات وحش در خطر


روزنامه قدس، به نقل از يک کارشناس محيط زيست خبر داد که حيات وحش ايران در آستانه نابودی قرار دارد.
به نوشته اين روزنامه، اسرافيل شفيع زاده تاکيد کرد که عدم نظارت جدی سازمان حفاظت محيط زيست باعث شده حيات وحش ايران در آستانه نابودی قرار گيرد.


وی هم چنين گفت که طی سال های اخير روند منقرض شدن برخی گونه ها همچون قوچ ايرانی مشاهده می شود و اين امر از سوی سازمان حفاظت محيط زيست مورد توجه قرار نگرفته است.


روزنامه حيات نو، از معرفی برگزيدگان جوايز جشنواره خوارزمی با حضور رييس جمهوری اسلامی خبر داده است.اين روزنامه در گزارش خود نام اردشير حسين پور دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی را که سه هفته پيش به مرگی مشکوک در گذشت جزو برگزيدگان اين جشنواره و «نفر اول ابتکار» منتشر کرد.


XS
SM
MD
LG