لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۵

«بازار تهران بازگشايی شد»


بازار تهران در روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه. (عکس از ایسنا)
بازار تهران در روز یکشنبه ۲۱ مهر ماه. (عکس از ایسنا)
يک روز پس از انتشار گزارش هايی از گسترش اعتصاب بازاريان به تهران در اعتراض به يک قانون تازه مالياتی، دو خبر گزاری ايران از بازگشايی بازار خبر دادند.

خبرگزاری «فارس» و «مهر» گزارش دادند که صبح دو شنبه ۲۲ مهر ماه، بازار تهران، پس از پايان نشست جامعه انجمن های اسلامی بازار و با حضور روسای برخی انجمن های صنفی در مسجد مسجد امام (مسجد شاه) بازار، بازگشايی شد.

  • در بخش شما چه فکر می کنید، نظرات خود را درباره اعتصاب بازاریان با دیگران درمیان بگذارید یا برای ما پیام بگذارید (۰۰۴۲۰۲۲۱۱۲۲۱۱۲)

اين دو خبرگزاری از نشست اتحاديه های صنفی با وزارت بازرگانی ايران در شامگاه يکشنبه خبر دادند اما هنوز جزئياتی از اين توافق منتشر نشده است.

در پی اجرای يک قانون جديد مالياتی در ايران با عنوان «قانون ماليات بر ارزش افزوده»، از روز شنبه ۱۳ مهرماه، رسانه های ايران گزارش هايی از اعتصاب برخی اصناف در برخی شهرهای ايران منتشر کردند.

اين اعتصاب، از بخش هايی از بازار اصفهان آغاز شد و به تهران و برخی شهر های بزرگ ديگر سرايت کرد.

روز پنجشنبه، درپی انتشار خبرهايی از ادامه اعتصاب ها، محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران طی فرمانی به وزارت بازرگانی ايران، دستور تعويق اجرای قانون جديد مالياتی را برای دو ماه صادر کرد.

اما بر اساس گزارش های خبرگزاری های ايران، از دامنه اعتصابات کاسته نشد و روز يکشنبه گزارش هايی از تعطيلی بخش هايی از بازار تهران منتشر شد.

شامگاه يکشنبه، جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار که يک انجمن صنفی – سياسی است با انتشار اطلاعيه ای ضمن درخواست از بازاريان برای حضور در محل کار خود، از آنان خواست با «حفظ وحدت و هوشياری خود مانع از سوء استفاده بد خواهان نظام شوند.»

همزمان با انتشار خبر بازگشايی بازار تهران، خبرگزاری رسمی ايران، «ايرنا»، از تشکيل يک کميته ويژه برای «بررسی نقطه نظرات اصناف کشور» در رابطه با قانون تازه مالياتی خبر داده است.
خبرگزاری رسمی ايران، ايرنا، از تشکيل يک کميته ويژه برای «بررسی نقطه نظرات اصناف کشور» در رابطه با قانون تازه مالياتی خبر داده است.


به گزارش ايرنا، اتشکيل اين کميته، از نتايج نشست يک شنبه شب انجمن های صنفی و وزارت بازرگانی بوده است.

در همين حال، خبرگزاری های ايران اعلام کرده اند که پرويز داوودی معاون اول رييس جمهوری ايران قرار است پيش از ظهر دوشنبه، در مسجد امام (شاه) بازار تهران، سخنرانی کند.

خبرگزاری مهر، محتوای اين سخنرانی را واکنش به «به برخی تحرکات در بازار و بستن مراکز کسب» عنوان کرده است.

خبرگزاری های ايران، روز گذشته در پی انتشار گزارش هايی از تعطيلی بازار تهران از تلاش گروه هايی برای مجبور کردن بازاريان به تعطيلی مغازه هايشان خبر دادند. اما تاکنون مقامات رسمی ايران و نيروی انتظامی به اين خبرها واکنش نشان نداده اند.
XS
SM
MD
LG