لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۱

چندین کارگر بازداشتی در اهواز آزاد شدند


تجمع اعتراضی کارگران اهوازی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در سال ۸۶
تجمع اعتراضی کارگران اهوازی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان در سال ۸۶
آن طور که منابع خبری در ایران می‌گویند، ده‌ها کارگر کارخانه لوله‌سازی اهواز که هفته گذشته و در جریان یک تجمع اعتراض در خیابان نادری اهواز بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

خبرگزاری «ايلنا» خبر آزادی این کارگران را به نقل از نايب رئيس شورای اسلامی کار اين کارخانه اعلام کرد و نوشت که «از کارگران آزاد شده تعهد گرفته شده است.»

خبرگزاری «ايلنا» به نقل از يزدانی‌‏، نايب رئيس شورای اسلامی کار لوله‌سازی اهواز نوشت: در جريان تجمع آرام هفته گذشته، ۳۶ کارگر بازداشت شده‌ بودند.

پيشتر، در گزارش‌های قبلی گفته شده بود که حدود ۵۰ نفر بازداشت شده‌اند.

در همين ارتباط، يکی از کارگران کارخانه لوله‌سازی اهواز به راديو فردا گفت: «شماری از مردم که به راهپيمايی کارگران پيوسته بودند نيز بازداشت شدند که از وضعيت آنها خبری در دست نيست.»

کارگران کارخانه لوله‌سازی اهواز از دو هفته پيش در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزايای معوقه خود، هر روز به صورت آرام در شهر اهواز راهپيمايی و تجمع‌ می‌کردند.

اما روز دوشنبه و يک روز پس از هشدار نيروی انتظامی، راهپيمايی آرام کارگران مورد حمله مأموران نيروی انتظامی قرار گرفت.

حامد، يکی از کارگران شرکت کننده در تظاهرات، به راديو فردا گفت که مأموران نيروی انتظامی پيش از بازداشت ده‌ها نفر، از باتوم و گاز اشک آور عليه راهپيماييان استفاده کردند.

در اين ميان، بر اساس گزارش‌ها، پس از بازداشت‌های روز دوشنبه گذشته، حقوق يک ماه کارگران به آنان پرداخت شده است.

اين در حالی است که ۱۵۰ کارگر کارخانه لوله‌سازی اهواز بين ۱۰ تا ۱۵ ماه حقوق مزايای خود را دريافت نکرده‌اند.

در ماه‌های اخير، کارگران برخی از کارخانه‌ها در ايران به دليل پرداخت نشدن حقوق و مزايای خود اقدام به اعتراض‌های صنفی، مانند تجمع و راهپيمايی کرده‌اند.

در اين ارتباط می‌توان به تجمع صدها کارگر صنايع مخابراتی راه‌ دور ايران در شيراز، اعتصاب صدها کارگر شرکت واگن‌سازی در اراک و تجمع کارگران کارخانه چينی البرز قزوين اشاره کرد.

در عين حال، گزارش‌های منابع کارگری حاکی از اعتصاب سه ساعته کارگران نانوايی‌ها در شهر سنندج در روز چهارم آبان حکايت دارد.
XS
SM
MD
LG