لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

«انتقال زندانیان سياسی زن به قرنطينه متادون بند نسوان اوین»


زندان اوین
زندان اوین
وب‌سايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، گزارش داد که تمامی زندانيان سياسی زن در زندان اوين به قرنطينه متادون بند نسوان اين زندان منتقل شده‌اند.

اين گزارش در حالی منتشر شده است که در روزهای گذشته، ارتباطات تلفنی زنان زندانی سياسی قطع شده بود.

وب‌سايت کلمه زمان انتقال زندانيان سياسی زن به قرنطينه متادون زندان اوين را چهارشنبه شب هفته گذشته ذکر کرد و افزود در حال حاضر، تمامی ارتباطات و تماس‌های آنان با دنيای خارج قطع شده است.

بر اساس اين گزارش، مسئولان زندان اوين تا روز يکشنبه از خروج زندانيان سياسی زن از قرنطينه برای هواخوری يا شرکت در کلاس‌های فرهنگی بند نسوان نيز خودداری کرده‌اند و از وضع سلامتی اين زنان زندانی هيچ‌گونه اطلاعی در دست نيست.

قرنطينه متادون، محل نگهداری مجرمين معتاد است و به منظور ترک اعتياد از آن استفاده می‌شود.

این گزارش می‌افزاید انتقال زندانيان سياسی زن، نگرانی خانواده‌هایشان را به دنبال داشته است که در مدت پنج روز گذشته از وضعيت آنان بی‌خبرند.

تاکنون گزارش ديگری در اين خصوص از سوی منابع ديگر منتشر نشده است و مقام‌های جمهوری اسلامی ايران نيز آن را تاييد يا تکذيب نکرده‌اند.

وب‌سايت کلمه دليل انتقال زندانيان سياسی زن به قرنطينه متادون بند نسوان را اعتراض اين زندانيان به قطع تماس‌های تلفنی شان ذکر کرده است.

گزارش انتقال زندانیان زن به قرنطینه متادون در حالی منتشر شده است که چند روز پيش رياست زندان اوين تغيير کرد.

از سوی ديگر، فخر السادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، فعال سياسی زندانی، در گفت‌و‌گو با وبسايت کلمه، از وضعيت جسمانی همسرش در قرنطينه زندان اوين ابراز نگرانی کرد.

فخرالسادات محتشمی‌پور گفت: «مشکل ديسک کمر و ناراحتی‌هایش به دنبال جراحی آقای تاج‌زاده به دليل شرايط زندان تشديد شده است.»

مصطفی تاج زاده، عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و حزب مشارکت، پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته بازداشت و به شش سال زندان و ۱۰ سال محروميت از حقوق اجتماعی و سياسی محکوم شد.

خانم محتشمی پور با توضيح شرايط همسرش در زندان اوين، سخنان رئيس سازمان زندان‌ها در خصوص استاندارد بودن شرايط زندان‌ها و ناميدن زندان اوين به عنوان هتل را رد کرد.

به گفته او، مصطفی تاج‌زاده و محمد نوری‌زاد، نويسنده و کارگردان زندانی، در قرنطينه زندان اوين، حتی از امکان تهيه مايحتاج خود، مانند ميوه، محرومند.
XS
SM
MD
LG