لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۵

شرایط بحرانی کارگران ایران؛ «اعتراض‌ها گسترده‌تر خواهد شد»


در روزهای اخير، گزارش‌های بسياری در مورد وضعيت نابسامان کارخانه‌ها در مناطق مختلف ايران انتشار يافته است.

از جمله به گزارش خبرگزاری « ايلنا»، بسياری از کارخانه‌ها در استان قزوين پس از پايان تعطيلات نوروزی به کارگران خود گفته بودند که تا پايان ماه فروردين بر سر کار خود حاضر نشوند.

همچنين سايت کلمه، نزديک به مير حسين موسوی، خبر داد که وضعيت در شهر اراک، بزرگترين قطب صنعتی ايران، بحرانی است و شرکت‌های دولتی در اراک که با مشکل نبود نقدينگی روبه‌رو هستند، اقدام به اخراج کارگران خود می‌کنند.

به نوشته اين سايت، شرکت‌های بزرگ دولتی در اراک چند ماه است که قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نيستند و شرکت‌های آذر آب، واگن پارس و پالايشگاه اراک در اين مورد وخيم‌ترين وضعيت را دارند.

در این میان، اخراج‌های بی‌رویه و عدم پرداخت دستمزدها برای مدت طولانی، اعتراض روزافزون کارگران در مناطق گوناگون ایران را به دنبال داشته است.

سيامک طاهری، روزنامه‌نگار در تهران، درباره با اشاره به وضعيت بحرانی در کارخانه‌ها و نيز کارگران ايران به راديو فردا می‌گويد: شرايط کارگران در ايران بسيار بحرانی است.

وی با اشاره به اين وضعيت پيش‌بينی می‌کند که اعتراض‌های کارگری در سال جاری گسترده‌تر خواهد شد و می‌گويد: با شرايط جديد در کشور، امکان پيوستن جنبش‌های اجتماعی، از جمله جنبش کارگری، با جنبش سبز بسيار بالا است.

گفت‌وگوی کامل با سیامک طاهری را بشنوید:
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG