لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۰

تيم ملی ب فوتبال ايران «فيناليست» شد


تيم دوم ايران در بعد از ظهر يکشنبه سوم تير مسابقه پايانی را در برابر تيم ملی عراق انجام خواهد داد
تيم دوم ايران در بعد از ظهر يکشنبه سوم تير مسابقه پايانی را در برابر تيم ملی عراق انجام خواهد داد

تيم ملی ب ايران در مسابقه نيمه پايانی رقابتهای فوتبال غرب آسيا با پيروزی يک بر صفر بر تيم ملی اردن، به مرحله پايانی اين رقابت ها رسيد.


با وجود همه تدارکی که اردنی ها برای اين مسابقه ديده بودند، مردان ايران با تک گل مهدی رحب زاده در دقيقه ۳۲ موفق به شکست ميزبان اميدوار شدند.


گلی که صعود ايران به مرحله فينال اين مسابقه ها را رقم زد، با پاس هاشم بيک زاده بدست آمد.


پيش از اين مسابقه، تيم ملی عراق سه بر صفر سوريه را شکست داده بود.


در اين مسابقه نيمه نخست دو بر صفر بود و برای عراق يونس محمود در دقيقه ۱۰ از نقطه پنالتی، احمد مناجيد در دقيقه ۴۲ و صالح سدير در دقيقه ۸۶ گل زدند.


تيم قهرمان اين مسابقه ها علاوه بر جام قهرمانی، ۶۰ هزار دلاردريافت می کند. سهم تيم دوم ۴۰ هزار دلار است و تيم های سوم و چهارم هرکدام ۲۰ هزار دلار جايزه نقدی دريافت می کنند

تيم دوم ايران در بعد از ظهر يکشنبه سوم تير مسابقه پايانی را در برابر تيم ملی عراق انجام خواهد داد.


روز شنبه پيش در نخستين ديدار، تيم های ملی ب ايران و ملی عراق صفر بر صفر به تساوی رسيده بودند.


ملی پوشان ايران در دومی ديدار، يک بر صفر تيم ملی فلسطين را شکست داد و به عنوان تيم نخست جلوتر از عراق به نيمه پايانی رسيد.


تيم سوريه پس از دو پيروزی يک بر صفر بر اردن و لبنان با نخستين شکست از راهيابی به مرحله پايانی و رويارويی با ايران بازماند.


تيم قهرمان اين مسابقه ها علاوه بر جام قهرمانی، ۶۰ هزار دلاردريافت می کند. سهم تيم دوم ۴۰ هزار دلار است و تيم های سوم و چهارم هرکدام ۲۰ هزار دلار جايزه نقدی دريافت می کنند.



ماندن راه آهن و رفتن فولاد اهواز

در مسابقه دو تيم رده آخر ليگ برتر فوتبال ايران برای گريز از سقوط، تيم راه آهن تهران در وقت اضافی يک بر صفر تيم فولاد اهواز را شکست داد.


اين مسابقه پايانی پلی آف بين اين دو تيم و دو تيم مدعی از دسته اول بود، که پس از پيروزی آهن و فولاد بر تيمهای تراکتور تبريز و شهرداری بندر عباس، سرانجام تيم پرسابقه تهرانی، در ليگ برتر ماندنی شد.


راه آهن که در پايان مسابقه های ليگ برتر، بعد از فولاد اهوازدر قعر جدول قرار داشت برای ماندن در لیگ برتر، جدال کسل کننده ای را با تیم فولاد اهواز در در ورزشگاه نقش جهان اصفهان – به عنوان زمين بی طرف – بر گزار کرد.


در نيمه نخست که می توان آن را نيمه ای کم تحرک و بی حادثه ناميد، تنها نکته قابل توجه برخورد شديد ضربه علی يحيی نژاد از راه آهن به سر محسن ترکی، داور مسابقه بود که برای مدتی داور را را گيج کرده و بازی را متوقف ساخت.


در نيمه دوم نيز بازی کشدار دو تيم ادامه يافت تا برای تعين تيم برتر، بازی به وقت اضافه کشيده شد. در وقت اضافی بود که راه آهن به گل برتری دست يافت. اين تيم برای حفظ اين برتری، دقايق سخت پايانی را ۹ نفره بازی مرد.


از این بازی، تنها دو هزار نفر دیدن کردند که می توان گفت این دیدار فقط برای خود دو تیم حساسیت داشته است.


XS
SM
MD
LG