لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۵

ربیعی:‌ سومین بسته امنیت غذایی تا پایان دی ماه توزیع می شود


علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکشنبه شب،‌۱۴ دی ماه، از توزیع بسته سوم امنیت غذایی تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا،‌ علی ربیعی گفت: «بر اساس برنامه ریزی ها،‌ قرار بود امسال در چهار نوبت، بسته حمایت غذایی داشته باشیم که بسته سوم در پایان دی ماه و بسته چهارم در پایان اسفند ماه سال جاری میان ذینفعان توزیع خواهد شد.»

به گفته وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، هفته آینده، روز و شیوه مراجعه مردم برای دریافت این بسته ها اعلام می شود و نوع و میزان کالاها مانند بسته های قبلی است.

سایت آفتاب در آبان ماه به نقل از دستورالعمل هیات وزیران نوشته بود که اعتبار ریالی برای خانوار تک نفره در هر مرحله از توزیع بسته امنیت غذایی، ۳۰۰ هزار ریال، خانوار دو نفره ۶۰۰ هزار ریال و خانوارهای بیش از دو نفر به ازای هر نفر اضافی ۱۰۰ هزار ریال و در هر خانوار حداکثر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

علی ربیعی گفت که بودجه مربوط به بسته امنیت غذایی تامین شده است و افزود:‌ کماکان در حال شناسایی طبقات پایین برای توزیع این بسته ها هستیم.

او پیش از این در آبان ماه گفته بود که در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها هفت میلیون تن شناسایی شده اند که در فقر شدید به سر می برند.

به نوشته ایرنا،‌ وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در سخنان یکشنبه شب خود اشاره کرد که در صورت فراهم شدن منابع مالی بیشتر، در جمعیت تحت پوشش بسته چهارم امنیت غذایی تجدید نظر خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا در آبان ماه نوشته بود که بر اساس مصوبه هیأت وزیران، خانوارهای مشمول دریافت بسته حمایت غذایی در مرحله دوم ۱۱ درصد نسبت به مرحله قبل افزایش یافته است.

در همین خصوص،‌ ‌علی ربیعی در آبان ماه پیش بینی کرده بود که در آینده‌ نزدیک تعداد کسانی که در فقر شدید زندگی خواهند کرد،‌ به ۱۰ میلیون تن خواهد رسید.
در این میان، به گزارش خبرگزاری مهر،‌ وی در آذر سال جاری گفته بود که ۱۲ ميليون فقير غذايی در ايران شناسايی شده اند.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی توضيحی درباره چگونگی محاسبه تعداد فقرای غذايی در ايران نداد.

در سال های اخیر، ‌گزارش های بسیاری انتشار یافته که نشان می دهد تعداد خانواده هایی که زیر خط فقر زندگی می کنند رو به افزایش بوده است.

در این میان، نحوه محاسبه اشخاصی که بسته امنیت غذایی را دریافت می کنند،‌با انتقادهایی همراه بوده است.

برای مثال،‌ به گزارش سایت قدس آنلاین، علی اکبر خبازها، عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در نیمه آبان ماه از تخصیص نیافتن سبد امنیت غذایی به بازنشستگانی که کمتر از حداقل حقوق را دریافت می کنند، انتقاد کرد.

او گفت: «هشت درصد از مستمری بگیران با ۱۰ سال سابقه بازنشسته شدند و کمتر از ۲۰۰ هزار تومان مستمری می گیرند.»

همچنین پیش از آن،‌ وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی به خاطر قرار نگرفتن کارگران در فهرست دریافت کنندگان بسته امنیت غذایی نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود.

XS
SM
MD
LG