لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۱

وزیر بهداشت: مردم حرف‌های صداوسیما را اصلا قبول ندارند


حسن قاضی زاده هاشمی٬ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه چهارشنبه ۲۴ آذر، با انتقاد از آنچه «رویه مخرب» رادیو و تلویزیون دولتی ایران علیه دولت حسن روحانی نامید٬ خطاب به مسئولان این سازمان گفت که «مردم اصلا حرف‌های شما را قبول ندارند.»

به گزارش ‌سایت «انتخاب»، آقای قاضی زاده هاشمی در برنامه زنده تلویزیونی «ثریا» که از شبکه یک تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شد٬ انتقاد‌های تندی متوجه مسئولان و عملکرد این سازمان کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این برنامه به پرسش‌ها و محور‌های مطرح شده که بخشی از آنها مربوط به فیش‌های حقوقی پزشکان و عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود٬ واکنش نشان داد و گفت «بنای شما فقط این است که بیایید جلوی دوربین و به اصطلاح خودتان افشاگری کنید که این کار را ادامه بدهید.»

حسن قاضی زاده هاشمی به مسئولان برنامه «ثریا» و نیز رادیو وتلویزیون دواتی ایران توصیه کرد شعار «دیده‌بانی برای پیشرفت ایران» را در برنامه خود تغییر بدهند٬ چراکه که این رفتار به گفته او، «باعث پسرفت کشور» می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «مردم حرف‌های {صدا و سیما را} اصلا قبول ندارند و نمی‌پذیرند» در واکنش به اعلام نتایج نظر سنجی برنامه «ثریا» در مورد طرح «تحول سلامت» هم گفت که «آن نظرسنجی‌هایتان هم مثل فیش‌هایی {حقوقی برخی پزشکان} هست که نشان می‌دهید.»

در این نظرسنجی بیش از ۴۸ درصد شرکت کنندگان گفته‌اند که این طرح منجر به افزایش عدالت در پرداخت‌ها و دسترسی بهتر مردم به خدمات بهداشتی نشده است.

این عضو دولت روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از «سکوت» رادیو و تلویزیون در مقابل «فساد‌های» دولت محمود احمدی ‌نژاد انتقاد کرد و گفت که «شما چرا تا حالا ساکت بوده‌اید؟ چرا زمان دولت قبل صدایتان درنیامد؟ چرا در مورد آن همه تخلفات هیچ چیز نگفتید؟»

اما وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در واکنش به نتیجه این نظرسنجی گفت که «وزارت اطلاعات و مرکز آمار از افراد مختلف نظرسنجی می‌کند و این نظرسنجی‌ها نشان از رضایتمندی مردم {از وزارت بهداشت} دارد.»

این عضو دولت روحانی در بخش دیگری از سخنان خود از «سکوت» رادیو و تلویزیون در مقابل «فساد‌های» دولت محمود احمدی ‌نژاد انتقاد کرد و گفت که «شما چرا تا حالا ساکت بوده‌اید؟ چرا زمان دولت قبل صدایتان درنیامد؟ چرا در مورد آن همه تخلفات هیچ چیز نگفتید؟»

وب‌ سایت رسمی وزارت بهداشت نیز روز پنجشنبه ۲۵ آذر، متن سخنان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این برنامه را منتشر کرد که حسن هاشمی به صراحت خطاب به مقام‌های رادیو و تلویزیون گفت: «شما اقدام به تخریب دولت و طرح تحول سلامت می‌کنید.»

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی بدون اشاره به سخنان آقای حسن قاضی زاده هاشمی در این برنامه٬ نوشت که وزیر بهداشت در این «برنامه بدون منتقد» بارها عصبانی شد.
این خبرگزاری افزود که وزیر بهداشت به شرطی در این برنامه حضور پیدا کرده بود که «هیچ منتقدی» در آن شرکت نداشته باشد.

عملکرد برخی پزشکان٬ کادر درمانی و بیمارستان‌ها یکی از مهمترین محور‌های انتقادی محافظه‌کاران و منتقدان دولت حسن روحانی را در سه سال گذشته به خود اختصاص داده است.

رسانه‌های منتقد دولت در این سال‌ها بارها گزارش‌ها و اخبار متعددی از «تخلف‌» کادر درمانی و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در شهر‌های مختلف ایران منتشر کرده و حملات تندی متوجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دولت حسن روحانی کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG