لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۳۷

صدور احکام زندان برای «۶ عامل داعش»


تصویر، آرشیوی است.
تصویر، آرشیوی است.

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس، روز چهارشنبه ۳۱ خرداد اعلام کرد که برای «۶ عامل داعش» حکم زندان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این مقام قضایی گفت که این گروه در ماه محرم سال گذشته قصد خرابکاری در استان فارس را داشتند.

او بدون اشاره به مشخصات این افراد گفت: دو تن از آنها هر کدام به ۱۵ سال و چهار تن دیگر هر کدام به ۱۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین توضیح داد که چون اقدام این افراد در «نطفه خفه شد و آنها نتوانستند کار عملیاتی انجام دهند دستگاه قضایی این افراد را محارب نشناخت».

مهرماه سال گذشته اعلام شد که ۱۱ تن در شهر لارستان استان فارس به دلیل تلاش برای انجام عملیات انتحاری در روزهای تاسوعا و عاشورا بازداشت شدند.

علی القاصی مهر همچنین در باره افرادی که به تازگی در استان فارس دستگیر شده‌اند گفت که تحقیقات از این افراد که در ارتباط با گروه حکومت اسلامی (داعش) دستگیر شدند ادامه دارد ولی افزود که وابستگی آنها به داعش هنوز به اثبات نرسیده است.

این مقام قضایی ایران اشاره کرد که این افراد با قرار وثیقه در اختیار دستگاه امنیتی هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

با این همه،‌ او اشاره ای به تعداد و مشخصات این گروه نکرد و نگفت که آنان در کدام منطقه استان فارس دستگیر شده اند.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین درباره «نصب پرچم داعش بر روی یکی از پل های استان فارس که اخیرا صورت گرفت» گفت: «فرد متهم در این رابطه دستگیر شده که انگیزه وی از این کار عقده گشایی و انتقام از افرادی بوده که با آنها اختلاف داشته است».

علی القاصی مهر با اعلام اینکه «این عمل در عین حال جرم است هر چند وابستگی با داعش نداشته باشد»‌ گفت: «تحقیقات از این فرد نیز در مراحل اولیه است و هنوز وابستگی او به داعش به اثبات نرسیده است».

پیشتر نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس، روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد، از شناسایی و بازداشت ۴۰ عضو گروه حکومت اسلامی در استان آذربایجان غربی خبر داده بود.

او به خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس، گفت که این افراد از سوی ماموران اداره اطلاعات آذربایجان غربی بازداشت شده‌اند.

وی محل بازداشت این ۴۰ تن را شهرهای پیرانشهر، سردشت، مهاباد، بوکان و تکاب اعلام کرد و افزود: از افراد بازداشت شده «مقدار فراوانی تسلیحات و مهمات» کشف و ضبط شده است.

آن‌طور که این نماینده مجلس اعلام کرد، «سرتیم‌های این عناصر تروریستی قصد انجام عملیات در شب‌های قدر را داشتند که به موقع در نطفه خفه شدند».

از سوی دیگر، معاون سیاسی- امنیتی استاندار قم هم از دستگیری یک «تیم تروریستی» در شهر قم خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد جمالی بدون ارائه جزئیاتی از تعداد اعضای این تیم گفت که «شهر قم یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های تروریستی داعش است».

این بازداشت ها پس از دو حمله چند عضو گروه حکومت اسلامی در ۱۷ خرداد به آرامگاه آیت الله خمینی و مجلس شورای اسلامی که ۱۷ کشته و ۵۲ زخمی بر جای گذاشت٬ صورت گرفته است.

در واکنش به این حملات، سپاه پاسداران روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که ۶ موشک به مواضع گروه حکومت اسلامی در استان دیرالزور سوریه شلیک کرده است.

XS
SM
MD
LG