لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۴۴

یک نماینده مجلس: ۴۰ عضو داعش در استان آذربایجان غربی بازداشت شدند


نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از شناسایی و بازداشت ۴۰ عضو گروه «حکومت اسلامی» موسوم به «داعش» در استان آذربایجان غربی خبر داد.

آقای قاضی‌پور روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد به خبرگزاری «ملت» وابسته به مجلس ایران گفت که این افراد توسط ماموران اداره اطلاعات آذربایجان غربی بازداشت شده‌اند.

وی محل بازداشت این ۴۰ نفر را شهرهای «پیرانشهر»، «سردشت»، «مهاباد»، «بوکان» و «تکاب» اعلام کرده است.

این نماینده مجلس همچنین گفت از افراد بازداشت شده «مقدار فراوانی تسلیحات و مهمات» کشف و ضبط شده است.

آن‌طور که این نماینده مجلس اعلام کرده، «سرتیم‌های این عناصر تروریستی قصد انجام عملیات در شب‌های قدر را داشتند که به موقع در نطفه خفه شدند».

از سوی دیگر، معاون سیاسی- امنیتی استاندار قم هم از دستگیری یک «تیم تروریستی» در شهر قم خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد جمالی بدون ارائه جزئیاتی از تعداد اعضای این تیم گفته که «شهر قم یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی‌های تروریستی داعش است».

وی افزوده است: «در زمان عملیات تروریستی تهران، تیم تروریستی داعش در قم توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شدند».

پس از دو حمله مرگبار چند عضو گروه «حکومت اسلامی» در ۱۷ خرداد به آرامگاه آیت الله خمینی و مجلس شورای اسلامی که ۱۷ کشته و ۵۲ رخمی بر جای گذاشت٬ سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات با برخی گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی در مرز‌های ایران درگیر شدند.

آن‌طور که رسانه‌های ایران اعلام کرده‌اند، در این درگیری‌ها که با حمله نیرو‌های امنیتی آغاز شده است چندین عضو گروه «داعش» کشته و یا بازداشت شده‌اند.

محسن رضایی٬ دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام هم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد از برنامه‌ریزی «تروریست‌ها» برای انفجار دو تن مواد منفجره در شب‌های «قدر» در تهران خبر داد که به گفته وی «در چابهار جلویشان گرفته شد».

رضایی افزود که «تروریست‌ها بعد از ناامید شدن از اقدام خود٬ به ترقه‌بازی در سطل آشغال روی آوردند».

اشاره وی به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بمب‌گذاری در شب ۲۱ ماه رمضان در حرم «حضرت عبدالعظیم» در شهر ری است که بنابر گزارش خبرگزاری صداوسیما «باعث ایجاد رعب و وحشت و متفرق شدن احیاگران شد».

این خبرگزاری گزارش داده که در این شب فردی شعار «الله‌اکبر» سر داد که «در میان شب زنده‌داران احتمال اقدام تروریستی را تقویت کرد» و «ادای اعمال شب قدر تا حدودی با اختلال مواجه شد».

بر اساس این گزارش٬ فرد مذکور (کسی که فریاد تکبیر سرداد) دستگیر شده و انگیزه وی از این اقدام هنوز مشخص نیست.

گزارشی دیگر حکایت از وقوع انفجاری در همین مراسم داشت که در همان زمان پلیس تهران اعلام کرد این صدا «ناشی از انفجار یک ترقه دست‌ساز بود و یک نوجوان ۱۷ ساله نیز به عنوان مظنون در این رابطه بازداشت شده است».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۲۸ خرداد اعلام کرد که به تلافی حملات داعش به تهران، شش موشک به مواضع این گروه در شمال شرقی سوریه شلیک کرده است.

XS
SM
MD
LG