لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۰۶

بازداشت فردی که «پرچم داعش را روی پل فسا شیراز نصب کرده بود»


 عکس تزیینی است
عکس تزیینی است

یک مقام قضایی می‌گوید فردی که اقدام به نصب پرچم گروه حکومت اسلامی (داعش) در پل فسای شیراز کرده بود بازداشت شده و تحت بازجویی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی صالحی دادستان شیراز روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد گفت: «این فرد در محل پل فسای شیراز اقدام به نصب پرچم داعش کرده بود که پس از شناسایی از سوی عوامل انتظامی دستگیر شد».

او افزود که «فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد تا علت و انگیزه رفتار مجرمانه وی مشخص شود».

دادستان شیراز به هویت این فرد اشاره نکرده است.

به دنبال حملات مسلحانه به آرامگاه آیت‌الله خمینی و مجلس شورای اسلامی در روز ۱۷ خرداد، مقام‌های امنیتی جمهوری اسلامی تدابیر امنیتی را تشدید کرده و از بازداشت بیش از ۴۰ نفر از اعضای وابسته به گروه حکومت اسلامی خبر داده‌اند.

گروه داعش مسوولیت این حملات را بر عهده گرفته که ۱۷ کشته و ۵۶ زخمی برجای گذاشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در اظهارات دیگری که خبرگزاری ایرنا آن را بازتاب داده است، گفته که بازجویی از افراد بازداشت شده در لارستان به اتهام ارتباط با گروه داعش ادامه دارد.

رییس کل دادگستری استان فارس روز ۲۰ خرداد خبر داده بود که هفت نفر مظنون به همکاری با «گروهک‌ الحادی و تروریستی داعش» در لارستان بازداشت شده‌اند.

علی القاصی مهر در عین حال گفته بود که «وابستگی این افراد به گروهک تروریستی داعش تا این لحظه مشخص نیست و در حال تحقیق و بررسی هستیم».

وی گفته بود که این افراد، «اقلام مختلف ممنوعه» در اختیار داشتند.

در همین حال، یک عضو کمیسیون امنیتی مجلس ایران روایت تازه‌ای از حادثه حمله به مجلس بیان کرده و گفته است که «تروریست‌های مهاجم قطعا سه نفر بودند» و «اینکه اساساً نفر چهارمی بوده است یا نه و اینکه چه کسی در یکی از اتاق‌های محل حادثه فیلم گرفته و پخش کرده، بررسی‌ها از سوی مسئولان امنیتی در حال انجام است».

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی ذوالنور درباره علت ناکامی مهاجمان برای ورود به صحن مجلس اظهار داشت:‌ «آقای یوسفی پاسدار مجروح در گیت اول با وجود آنکه گلوله به پهلویش خورده بود، توانست خودش را به سختی به درب آهنی راهروی منتهی به صحن برساند و درب را ببندد و پشت درب بایستد».

وی افزود:‌ «با اقدام این پاسدار...، تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به درب کردند که باعث شد کتف او هم گلوله بخورد، اما همچنان پشت در ایستاد و در نتیجه، تروریست‌ها راهی طبقات ساختمان دفاتر نمایندگان شدند».

آقای ذوالنور می‌گوید که هر کدام از مهاجمان «خشاب‌های زوجی، حدود ۴۸۰ گلوله، چهار نارنجک و جلیقه انفجاری» به همراه داشتند که «اگر مقاومت پاسداران نبود و این افراد با این تجهیزات، وارد صحن مجلس می‌شدند، یک فاجعه به بار می‌آمد».

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی، «پس از حادثه مجلس، تدابیر امنیتی مستمر و دائمی در قالب بازرسی‌های عمیق و نامحسوس علاوه بر حفاظت‌های مرسوم برای تمام مراکز حیاتی، حساس و مهم بکارگرفته شده است».

XS
SM
MD
LG