لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۵:۰۵

محمود صادقی: تلاش نمایندگان برای ملاقات با کروبی تاکنون بی‌نتیجه بوده‌است


محمود صادقی، نماینده مجلس، روز پنجشنبه پنجم مرداد، در پیامی توئیتری اعلام کرد که تلاش نمایندگان برای ملاقات با مهدی کروبی تاکنون «بی‌نتیجه» بوده‌است.

پیشتر به دنبال بستری‌شدن آقای کروبی در بیمارستان در پی عارضه قلبی٬ چند نماینده اصلاح‌طلب مجلس خواستار ملاقات با وی شده بودند.

مهدی کروبی، ‌از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، که چند سال است در حصر به سر می‌برد٬ از روز دوشنبه دوم مرداد،‌ به علت آنچه «مشکل در ضربان قلب» اعلام شده٬ در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است.

وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، روز چهارشنبه چهارم مرداد به نقل از احمد مازنی، از اعضای شورای مرکزی فراکسیون امید و عضو حزب اعتماد ملی، این خبر را منتشر کرد.

آقای مازنی گفت باتوجه به این‌که از «کسالت» آقای کروبی نگران بودیم، «درخواست کردیم اگر برای نمایندگان مجلس امکان ملاقات فراهم شود، می‌‌تواند برای کشور مطلوب باشد».

وی بدون آنکه بگوید درخواست نمایندگان به کدام نهاد یا ارگان یا شخصی ارائه شده است٬ افزود: «یکی - دو نفر از همکاران در مجلس با مقاماتی که می‌توانند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند، مذاکراتی انجام دادند».

این نماینده اضافه کرد: «ما به‌عنوان نمایندگان مجلس، معتمد مردم هستیم و...در جریان انتخابات اخیر و در این سال‌ها درخواست مردم این بوده که این مشکلات حل شود و فضا از چنگ عناصر افراطی دو طرف که کاسبان فتنه و حصر هستند، خارج شود».

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدرضا تابش، محمود صادقی، الیاس حضرتی و احمد مازنی ازجمله نمایندگانی هستند که این درخواست را مطرح کرده‌اند.

در این میان، حسین کروبی٬ فرزند مهدی کروبی، از انجام عمل «ای پی اس» قلب برای پدرش در روز چهارشنبه خبر داده و گفته که حال عمومی وی «خوب» است و ظرف چند روز آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز حال آقای کروبی را «خوب» اعلام کرده است.

وب‌سایت کلمه همچنین در خبر دیگری به نقل از احمد منتظری٬ فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری، درباره حصر میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفت که «اگر هر کسی مسئولیت خود را به خوبی انجام می‌داد، وضع اینگونه نبود».

وی بدون آنکه به نام خاصی اشاره کند٬ افزود: «اگر روحانیون شجاع و حق طلب، حصر را غیرقابل قبول اعلام می‌کردند شاهد چنین وضعیتی نبودیم».

دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز پس از آخرین ملاقات با پدر و مادر خود از «وضعیت عمومی» نامناسب پدرشان خبر دادند.

آن‌طور که آنها اعلام کرده‌اند آقای موسوی «از نوسان شدید فشارخون و سرگیجه شدید رنج می‌برد».

به نوشته کلمه٬ «پزشکان مسئول از ماه‌ها پیش در جریان ناراحتی جسمی میرحسین موسوی قرارگرفته‌اند اما پیگیری و پاسخ مشخصی بابت مسائل ایشان نداشته‌اند.»

در این ارتباط،‌ محمود صادقی، نماینده مجلس، در پیام توئیتری خود همچنین به نقل از یکی از دختران میرحسین موسوی، نوشت که «مراقبت پزشکی» از او مطلوب نیست.

میرحسین موسوی٬ زهرا رهنورد و مهدی کروبی از اسفندماه سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند و هر از گاهی اخباری حاکی از بیماری‌های جسمی آنها منتشر می‌شود.

حسن روحانی با آنکه همواره در جریان تبلیغات انتخاباتی وعده رفع حصر آنها را داده٬ اما تاکنون موفق به این کار نشده است. با این همه، برخی از منتقدانش می گویند که او در این زمینه به اندازه کافی تلاش نکرده است.

پیشتر علی مطهری٬ نایب رئیس مجلس، گفته بود نظر آیت الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی، «بر ادامه حصر است».

XS
SM
MD
LG