لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۰

تکذیب حضور حسن خمینی و سفیر فرانسه در نشست کاشانک


سرپرست «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی»‌ روز پنج‌شنبه،‌ ۲۴ دی‌ماه، خبر برخی از «وب‌سایت‌های تندرو» درباره «برگزاری میهمانی در کاشانک با حضور حسن خمینی و سفیر فرانسه در تهران» را تکذیب کرد.

به گزارش وب‌سایت جماران،‌ محمدعلی انصاری، سرپرست این موسسه، با توصیف این خبر به عنوان «دروغ» و درخواست برای اعطای «مدال شجاعت در دروغگویی»‌ به مسئولان این وب‌سایت‌ها افزود: «اشاعه چنین اخباری حکایت از طراحی و سناریوی خاص در راستای امام‌زدایی و مخدوش ساختن عظمت شخصیت و اندیشه اوست.»

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «راه دانا»، در روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که هفته گذشته نشست «محرمانه‌ای» با عنوان «ملاقات کاشانک» در مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی واقع در منطقه کاشانک در شمال تهران برگزار شده است.

این مرکز مؤسسه‌ای علمی ـ پژوهشی است که در اسفند سال ۶۲ از سوی کاظم موسوی بجنوردی تاسیس شد. مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی هدف خود را تدوین و انتشار دانشنامه‌های عمومی و تخصصی و کتب مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به‌ویژه فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی اعلام می‌کند.

به نوشته «راه دانا»،‌ گفته شده است که در نشست کاشانک که به میزبانی آقای موسوی بجنوردی برگزار شد، حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، قدرت‌الله علیخانی، ‌از نمایندگان سابق مجلس، محمد خاتمی، ‌رئیس جمهوری پیشین ایران، و برونو فوشه، سفیر فرانسه در تهران، حضور داشته‌اند.

به نوشته سایت جماران، سرپرست «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی» با اشاره به آن چه حقد و کینه رو به فزونی یک «جریان مشکوک علیه بیت امام»‌ توصیف کرد، گفت که این جریان «استقلال و تمامیت کشور» را نشانه رفته است.

بر اساس این گزارش، محمدعلی انصاری خواستار برخورد نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران با عاملان این جریان شد.

پیش از این،‌‌ «راه دانا» خبر داده بود که حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در گفت‌وگو با این سایت در مورد شرکت سفیر فرانسه در نشست کاشانک ابراز بی‌خبری کرده و گفته بود که این خبر باید بررسی شود.

همچنین محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌ به این سایت با اشاره به خبر شرکت سفیر فرانسه در نشست کاشانک گفته بود: حضور بعضی از سفرای کشورهای خارجی در نشست‌های جبهه‌های سیاسی بسیار خطرناک است و می‌تواند شائبه دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران را ایجاد کند.

وی از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خواسته بود «دقت ویژه‌ای» روی این مسئله داشته باشند و در این مورد به اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۸۸ اشاره کرده بود.

XS
SM
MD
LG