لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۰

تجمع کارگران لاستيک البرز مقابل دفتر رياست جمهوری


کارگران لاستیک البرز در یکی از تجمع های اعتراضی خود
کارگران لاستیک البرز در یکی از تجمع های اعتراضی خود
گزارش ها از تهران حاکی است که صدها کارگر شرکت لاستيک البرز، کيان‌تاير سابق، صبح روز يکشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن چند ماه دستمزدشان در مقابل دفتر رياست جمهوری در تهران تجمع کرده‌اند.

تجمع کارگران ناراضی لاستيک البرز همراه با سر دادن شعارهايی از سوی آنان بود.

پيشتر، کارگران لاستيک البرز اعلام کرده بودند که در صورت پرداخت نشدن حقوق معوقه خود در مقابل دفتر رياست جمهوری دست به تجمع خواهند زد.

اين کارگران اکنون خواستار دخالت رياست جمهوری برای حل مشکل پرداخت حقوق معوقه خود شده‌اند که در مورد برخی از کارگران به ۱۰ ماه می‌رسد.

يکی از کارگران اين کارخانه به رادیو فردا گفت: مسئولان دفتر ریاست جمهوری به کارگران قول دادند حقوق بهمن ماه و نيز ۵۰ درصد از عيدی ۱۳۰۰ کارگر لاستيک البرز به زودی به آنها پرداخت شود.

پيشتر نيز وزارت صنايع به کارگران لاستيک البرز چندین بار قول پرداخت حقوق معوقه آنان را داده بود که انجام نشد و به گفته اين کارگر لاستيک البرز، آنان تصميم گرفتند هشدار قبلی خود برای تجمع در مقابل دفتر رياست جمهوری را عملی کنند.

کارخانه لاستيک البرز پس از واگذاری به بخش خصوصی، به دليل مشکلات مديريتی، از يک واحد سودده به واحدی زيان‌ده تبديل شد و در سه سال اخير، بارها حقوق و مزايای کارگران آن پرداخت نشده است.

اين موضوع نيز باعث اعتراض‌های گسترده ۱۳۰۰ کارگر این کارخانه طی اين سال‌ها شده است.

کارخانه لاستيک البرز، تنها واحد توليدی نيست که با مشکل پرداخت حقوق کارگران مواجه است.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، مهدی نوری زمانی، دبير اجرايی خانه کارگر ساوه، روز يکشنبه گفت که حقوق و مطالبات ۱۱۰۰ کارگر کارخانه‌های پروفيل صفا، پروفيل ساوه، آلومينويم پارس و فولاد کاوه پرداخت نشده است.

وی افزود: حقوق و عيدی پايان سال مطالبات اين کارگران، از يک تا سه ماه، متغير است.

به گزارش رسانه‌های رسمی ايران، پرداخت نشدن حقوق و مزايای کارگران در مناطق گوناگون، اعتراض‌ها و اعتصاب‌هايی را در شهرهای تهران، آبادان، کرمانشاه، رشت، اهواز، اصفهان و شيراز به دنبال داشته است.
XS
SM
MD
LG