لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۸

مرگ یک زورگیر در تیراندازی پلیس در تهران


تصویر، آرشیوی است.
تصویر، آرشیوی است.

پلیس تهران بزرگ اعلام کرد در جریان تعقیب و گریز سه سارق و زورگیر در میدان المپیک تهران٬ یک سارق زن بر اثر اصابت گلوله کشته و یکی از سارقان مرد زخمی شد.

خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه ۲۶ تیر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ نوشت که سارق سوم نیز که در ابتدا فرار کرده بود٬ خود را تسلیم پلیس کرده است.

رسانه‌ها در ایران٬ این افراد را «زورگیر» معرفی کرده‌اند که اوائل بامداد امروز «با زورگیری٬ همه مدارک و وسایل» مردی را با خود برده و اندکی بعد «با تماس تلفنی» به وی گفته‌اند که حاضرند در مقابل دریافت «وجه نقد»٬ مدارک و وسایل وی را تحویل دهند.

خبرگزاری صدا و سیما، وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران، نوشت این «زورگیری» در خیابان اتفاق افتاد٬ اما خبرگزاری تسنیم گزارش داد مردی به نام «سهراب» پس از برداشتن پول از عابر بانک از سوی سرنشینان یک پژو ۴۰۵ مورد تعقیب قرار ‌گرفت و وقتی به منزل ‌رسید٬ زورگیران نیز به زور وارد منزل وی ‌شدند.

این خبرگزاری نوشت سرنشینان خودروی سارقان «دو پسر و یک دختر جوان» بوده اند.

بر اساس این گزارش٬ این «زورگیری» ساعت یک بامداد روز دوشنبه صورت گرفت و سارقان به سلاح سرد مسلح بودند که پس از ورود به خانه «سهراب»٬ وی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

آنها در ازای تحویل مدارک و وسائل وی٬ درخواست ۷۰۰ هزار تومان پول نقد کرده بودند.

به دنبال تماس فرد مالباخته با پلیس و هماهنگی با ماموران درباره محل قرار و و رد و بدل کردن پول و مدارک در میدان دهکده المپیک٬ پلیس برای دستگیری سارقان اقدام ‌کرد٬ اما آنها فرار ‌کردند.

در جریان تعقیب و گریز میان پلیس و سارقان٬ سرنشین عقب خودرو (دختر جوان) بر اثر تیراندازی کشته و یکی از سرنشینان جلو نیز زخمی ‌شد. سرنشین دیگر خودرو (راننده) نیز که فرار کرده بود٬ به دو روایت٬ از سوی ماموران بازداشت شد یا خود را به پلیس تسلیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان در ابتدا نوشته بود خودرویی که در میدان دهکده المپیک دچار سانحه شد٬ «مظنون به حمل مواد مخدر بود که پس از بی‌توجهی به فرمان توقف پلیس در حین فرار در خیابان‌های اطراف میدان المپیک با یک خودروی ۲۰۶ برخورد می‌کند و به ناچار در یک خیابان بن‌بست گیر می‌افتد.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران، سارقان را دارای سابقه «آدم‌ربایی و تجاوز به عنف» معرفی کرده است.

زورگیری یکی از جرائم خرد در ایران است که در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و به همین دلیل پلیس برای ایجاد رعب و کاهش ارتکاب به این نوع جرائم٬ برخورد خشن‌تری با مجرمان می‌کند.

XS
SM
MD
LG