لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۴

جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه: برخی از نفوذی‌ها «تحت کنترل» هستند


جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران مدعی شده است که «کیس‌های متعدد نفوذ» در ایران، از جمله در «تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با غرب» کشف شده و افزود: برخی از نفوذی‌ها نیز در حال حاضر «تحت کنترل» هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا٬ عبدالله حاجی‌صادقی این ادعا را دوشنبه شب ۱۸ بهمن در یکی از نشست‌های «بصیرت» که به مناسبت پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ در قم برگزار شده بود٬ مطرح کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا نفوذ در تیم مذاکره کننده هسته‌ای و اطلاع‌رسانی به سرویس‌های اطلاعاتی قبل از جلسات صحت دارد»٬ گفت که «متأسفانه کیس‌هایی از نفوذ که کشف شده است، متعدد بوده و یکی همین است».

عبدالله حاجی‌ صادقی افزود: «متأسفیم بگوییم دشمن فقط نفوذ فکری نکرده و افکار و تحلیل برخی از مسئولان را عوض کرده است٬ بلکه در برخی از موارد آدم‌های خود را وارد کرده که بعضی از این موارد لو رفته و با آن‌ها برخورد شده و مجازات شده‌اند و بعضی هم تحت کنترل هستند».

جانشین نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه همچنین اضافه کرد که «خود دولتمردان در برخی موارد از عزیزانی که کمک کردند این نفوذی را شناختند تشکر کردند».

وی شیوه «دشمن» برای نابودی انقلاب را «تعامل، معامله و ارتباط» معرفی کرده و «نفوذ» را «تهدید بزرگ» علیه جمهوری اسلامی دانست.

به گفته این مقام سپاه پاسداران، «بر اساس قرآن٬ در دعوا میان استکبار و مسلمانان و جبهه ایمان و کفر»٬ هرگز «برد- برد» معنا ندارد و «نباید بازی لبخندها را خورد».

موضوع «نفوذ» در جمهوری اسلامی ایران پس از امضای توافق‌نامه «برجام» در تیرماه پارسال از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای مطرح شد و حامیان وی به طور مستقیم و غیرمستقیم دولت را مرکز نفوذ خارجی معرفی کرده‌اند.

نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده‌اند که دولت حسن روحانی به دنبال بهبود رابطه با آمریکا و غرب پس از توافق اتمی وین است.

در مقابل، تعدادی از افراد نزدیک به حسن روحانی از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، و علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، درباره «تسویه حساب سیاسی» و «استفاده جناحی از موضوع نفوذ» هشدار داده‌اند.

پیشتر، یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه رهبر ایران در امور نظامی، روز ۱۴ بهمن، «تلاش دشمنان برای نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی» ایران و همچنین «تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: «یکی از مهمترین نفوذها در این زمینه، نفوذ انسانی و به کارگیری افرادی در مراکز مختلف تصمیم‌گیری است که در خدمت دشمنان باشند».

آقای رحیم صفوی همچنین مواردی مانند «تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی در نظام اسلامی» و «تلاش برای ایجاد اختلاف و شکاف بین مسئولان نظام و مردم» را از دیگر «برنامه‌های دشمن» خواند.

به طور معمول، رهبر جمهوری اسلامی و هواداران او به آمریکا و اسرائیل «دشمن» می‌گویند.

این در حالی است که مقام‌های آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که این کشور با مردم ایران خصومتی ندارد.

آنها در مقابل درباره آنچه که اقدامات «مداخله‌جویانه» و «برهم زننده ثبات» در خاورمیانه از سوی ایران خوانده‌اند، هشدار داده‌اند.

XS
SM
MD
LG