لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۸

صادق لاریجانی: در دوره اصلاحات نظرات روشنفکران غربی را در کشور ترویج می‌دادند


صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه با تأکید بر جدی گرفتن مسئله «نفوذ» گفته است که «در دوره اصلاحات٬ مسئولان با سفر به خارج٬ سخنان و مقالات سکولاری روشنفکران غربی را هدیه گرفته و با رنگ و لعابی زیبا در کشور ترویج می‌دادند».

به گزارش روز یکشنبه (۱۷ بهمن) خبرگزاری «رسا»٬ آقای لاریجانی این مطلب را طی سخنانی در «همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ» که در تهران برگزار شد٬ بیان کرده است.

او در این همایش بی‌‌آنکه نامی از محمد خاتمی ببرد٬ افزوده «در دوره اصلاحات و غیر آن برخی برای عبور از خطوط قرمز، تز روشنفکران را مطرح می‌کردند».

رئیس قوه قضائيه اضافه کرده در دوران اصلاحات «سکولاریسم ترویج داده می‌شد» و وزیر ارشاد آن زمان [عطاء‌الله مهاجرانی] به رهبر گفته بود در این رابطه «مسئولیتی» ندارد.

صادق لاریجانی در شرایطی محمد خاتمی و مسئولان دولت وی را به طور تلویحی متهم به ارتباط با خارج از ایران کرده که چندی پیش محمد خاتمی در همین رابطه شکایتی از محمد‌رضا نقدی٬ معاون فرهنگی‌-‌اجتماعی سپاه پاسداران تسلیم قوه قضائیه کرده است.

۲۹ دی ماه امسال محمد انجام٬ وکیل محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران خبر داده بود که موکلش از محمدرضا نقدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه شکایت کرده است.

انجام گفته بود که شکایت از محمدرضا نقدی به خاطر مصاحبه او با روزنامه شرق بوده است.

او در گفت‌و‌گو با این روزنامه ادعا کرده که محمد خاتمی برای کار سیاسی خود از پادشاه عربستان «پول» گرفته است.

رئيس سابق سازمان بسیج در واکنش به تکذیب این اظهارات خود نیز گفته بود که «از من شکایت کنند و من را محاکمه کنند.»

آقای نقدی زمانی که ریاست سازمان بسیج را برعهده داشت٬ بارها در سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های خود محمد خاتمی را به دریافت پول از عربستان سعودی متهم کرده بود.

او ۱۲ آبان سال ۹۰ هم بدون اشاره به نام خاتمی گفته بود که «آن آقایی که نه حرمت لباس روحانیت و نه حرمت نسب و خاندان شریف خود را نگه می‌دارد، در انتخابات ۸۸ در مقابل جورج سوروس یهودی زانو می‌زند تا بتواند در انتخابات فائق شود.»

حسن روحانی و برخی مقام‌های دولت یازدهم نیز در سه سال اخیر بارها با اتهام‌های مشابهی هم‌چون داشتن رابطه با غرب٬ تلاش برای مذاکره با آمریکا و «عقب‌گرد» از «آرمان‌های انقلاب» متهم شده‌اند.

صادق لاریجانی در تازه‌ترین این اتهام‌ها و حملات علیه روحانی و مقام‌های دولت وی گفته که «امروز برخی نسبت به اصل نفوذ تردید داشته و آن را باور نمی‌کنند».

آقای لاریجانی اضافه کرده «ما باید مسئله نفوذ را جدی گرفته و آن را برای همه اقشار جامعه تبیین کنیم» و «این‌که غرب به وسیله نفوذ برای انقلاب بازدارندگی ایجاد می‌کند امری روشن است».

دولت حسن روحانی پس از امضای توافق‌نامه «برجام» و اظهارات آیت‌الله علی خامنه‌ای درباره تلاش «دشمنان» جمهوری اسلامی برای «نفوذ» در میان مسئولان٬ با انتقاد‌ها و اعتراض‌های فراوانی در این زمینه مواجه شده است.

منتقدان دولت یازدهم که بسیاری از آنها را حامیان رهبر جمهوری اسلامی و محافظه‌کاران تشکیل می‌دهند می‌گویند که حسن روحانی در برابر «پروژه نفوذ» بی‌اعتنا است و اعتقاد چندانی به این موضوع ندارد.

XS
SM
MD
LG