لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۶

واکنش‌ها به کشته شدن یک کارگر توسط ماموران پیمانکاری شهرداری


خانواده علی چراغی که توسط ماموران پیمانکاری شهرداری تهران کشته شد.
خانواده علی چراغی که توسط ماموران پیمانکاری شهرداری تهران کشته شد.

محمد باقر قاليباف،‌ شهردار تهران، روز سه شنبه از کشته شدن يک کارگر بر اثر ضرب و شتم توسط آنچه شهردار منطقه چهار تهران،‌ عوامل پيمانکاری ناميده است، ابراز تاسف کرد.

علی چراغی، کارگر ۴۱ ساله، روز ۱۶ مرداد در پی ضرب و شتم با پنجه بکس در خيابان تهرانپارس توسط چند تن که عوامل پيمانکاری بازيافت زباله معرفی شده‌اند،‌ زخمی شد و پنجشنبه هفته قبل در بيمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری ايلنا، شهردار تهران گفت که گزارش حادثه مرگ علی چراغی هنوز دقيق نشده و رسيدگی نهايی صورت نگرفته است.

محمدباقر قاليباف با اشاره به اينکه مراجع ذيربط و قوه قضاييه به اين موضوع رسيدگی می‌کنند، افزود:‌ متاسفانه هميشه اين مشکل وجود دارد و در سدِ معبرهايی که به وجود می‌آيد، اين درگيری‌ها ميان ماموران شهرداری و افرادی که در آنجا حضور دارند اتفاق می‌افتد.

او اشاره کرد که در سال چند مامور شهرداری هم در اين درگيری‌ها نقص عضو می‌شوند و افزود: در صلاحيت قوه قضاييه است تا مشخص شود چه کسی مقصر بوده است و کسی که مقصر باشد حتما با او برخورد لازم صورت می‌گيرد.

در ديگر سو، کشته شدن علی چراغی واکنش‌هايی را در شورای شهر تهران به دنبال داشته است.

از جمله به گزارش خبرگزاری ايلنا،‌ احمد مسجد جامعی، رييس شورای شهر تهران،‌ خواستار ريشه يابی قتل کارگر خدماتی برای جلوگيری از تکرار اين گونه حوادث شد.

همچنين به گزارش خبرگزاری مهر،‌ محسن سرخو، عضو اين شورا،‌ با اشاره به اينکه بايد مشخص شود شهرداری چگونه پيمانکاران خود را انتخاب می‌کند، گفت: مگر اين پيمانکاران از لات‌های پايتخت انتخاب می‌شوند که اين گونه با پنجه بوکس با متخلفان برخورد می‌کنند.

آقای سرخو افزود: شهرداری بايد بگويد که چه کاری در قبال خانواده علی چراغی که نان آور خود را از دست داده‌اند، در راستای احقاق حقوق‌شان انجام خواهد داد.

احمد حکيمی پور، يک عضو ديگر شورای شهر تهران، نیز با اشاره به اينکه چنين برخوردهايی با دستفروشان و متخلفان سابقه داشته است، گفت: متاسفانه استانداردهای لازم برای تعيين پيمانکاران رعايت نمی‌شود.

بر اساس اين گزارش،‌ مجتبی عبداللهی، معاون شهردار تهران، گفت که علی چراغی نه دستفروش بوده و نه سد معبر کرده بود.

او با اشاره به اينکه پيمانکاران بازيافت خشک با علی چراغی درگير شدند،‌ افزود‌: پيمانکار خود را به اداره آگاهی معرفی کرده است.

از سوی دیگر، عليرضا جاويد، شهردار منطقه چهار تهران، گفت: اين موضوع ارتباطی به شهرداری ندارد و درگيری صورت گرفته بين علی چراغی با عوامل پيمانکار بازيافت زباله‌ها بوده است.

او افزود که پيمانکار بايد پاسخگوی اين حادثه باشد.

با اين حال ‌به گزارش خبرگزاری ايلنا، محمد چراغی، برادر کارگر کشته شده،‌ در واکنش به سخنان شهردار منطقه چهار تهران گفت که اگر اين موضوع هيچ ارتباطی به شهرداری نداشته است، به چه منظور معاون عمرانی شهردار منطقه چهار همراه با فردی که خود را مسئول بخش سلامت شهرداری معرفی ‌کرد، ‌دو بار به بيمارستانی که برادرم بستری بود مراجعه کرده‌اند.

در اين ميان، خبرگزاری ايلنا مصاحبه‌هايی با شاهدان عينی اين حادثه منتشر کرد و تعدادی از آنان «ضرب و شتم آقای چراغی توسط ماموران شهرداری و ضربه به سر او» را تایيد کرده‌اند.

در همین رابطه و ‌به نوشته ايلنا، ايرج عبدی، سخنگوی کميسيون اجتماعی مجلس، با انتقاد از آنچه اقدام ماموران شهرداری در ضرب و شتم علی چراغی ناميد، گفت: اين اقدام، غير اخلاقی و غيرانسانی بود که از سوی ماموران شهرداری انجام شده و بدون‌ شک کميسيون اجتماعی مجلس آن را پيگيری می‌کند.

XS
SM
MD
LG