لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

اعتصاب کارگران شرکت ایران ترانسفو زنجان ۱۶ روزه شد


 تجمع حدود ۱۵۰۰ تن از کارگران شرکت ایران ترانسفوی زنجان
تجمع حدود ۱۵۰۰ تن از کارگران شرکت ایران ترانسفوی زنجان

خبرگزاری ایلنا گزارش داد که اعتصاب و تجمع حدود ۱۵۰۰ تن از کارگران شرکت ایران ترانسفوی زنجان روز سه شنبه وارد شانزدهمین روز شد.

کارگران شرکت ایران ترانسفوی زنجان به آنچه خصوصی سازی این کارخانه می نامند، معترضند.

به نوشته ایلنا، یک شرکت خصوصی در سال گذشته ۳۰ درصد از سهام شرکت ایران ترانسفوی زنجان را خرید.

به نوشته خبرگزاری دولتی ایرنا، شرکت ایران ترانسفو از جمله واحدهای صنعتی دولتی بود که دولت واگذاری آنها به بخش خصوصی را در دستور کار خود دارد و در مورد ایران ترانسفو این موضوع از سال گذشته به اجرا درآمد.

شرکت ایران ترانسفو، بزرگترین واحد تولید کننده ترانسفورماتور در خاورمیانه محسوب می شود که اغلب محصول تولیدی آن، صادر می شود.

در این ارتباط، سایت برق نیوز به نقل از یک فعال کارگری صنعت برق نوشت که پس از خصوصی سازی ایران ترانسفو، میزان تولید این کارخانه در یکی دو سال گذشته به کمتر از ۲۰ درصد میزان قبلی برسد.

خبرگزاری ایلنا نیز نوشت که در این مدت سطح تولید در این کارخانه به نصف کاهش یافته است.

کارخانه ایران ترانسفو حدود سه هزار کارگر رسمی، قراردادی و پیمانی دارد.

پیشتر برخی از خبرگزاری ها نوشته بودند که کارگران این شرکت به تغییر قرارداد کار و تعدیل نیرو در بخش کارگری اعتراض دارند.

در این ارتباط، مرتضی خاتمی، رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس، به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته بود که کارگران ایران ترانسفو نگران آینده شغلی خود به دنبال واگذاری این شرکت به بخش خصوصی هستند.

این در شرایطی است که پیش از این جمشید انصاری، استاندار زنجان، با انتقاد از اعتصاب و تجمع کارگران ایران ترانسفو گفته بود که به توصیف وی، رد پای عوامل ضد انقلاب در این اعتراض ها دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، استاندار زنجان با غیر قابل قبول دانستن اعتراض های صنفی کارگران ایران ترانسفو، خواستار هوشیاری در مورد عملکرد به توصیف وی، ضد انقلاب، شد و همچنین اعتراض های صنفی کارگران را در تقابل با آنچه خط مشی‌های مدنظر رهبر جمهوری اسلامی و دولت حسن روحانی نامید، دانست.

پس از آن، چند کارگر این کارخانه در روزهای اخیر اخراج شده‌اند که دست‌ کم سه تن از آنها اعضای سابق شورای اسلامی کار شرکت ایران ترانسفوی زنجان هستند.

به نوشته ایلنا، کارگران ایران ترانسفو گفتند که معاون استانداری زنجان روز یکشنبه با حضور در این کارخانه با معترضین صحبت کرد که این مذاکرات نتیجه‌بخش نبوده‌است.

در گزارش ایلنا توضیحی در مورد محتوای این مذاکرات داده نشد ولی پیش از این، کارگران ایران ترانسفوی زنجان بر لزوم بازگشت به کار همکاران اخراجی خود و نیز لغو خصوصی سازی تاکید کرده بودند.

XS
SM
MD
LG