لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۹

درگیری شدید سربازان لبنانی با فتح الاسلام


به گفته يک منبع فلسطينی، در اين درگيری حداقل ۱۵ نفر از پناهندگان یک کمپ فلسطینی مجروح شده اند.
به گفته يک منبع فلسطينی، در اين درگيری حداقل ۱۵ نفر از پناهندگان یک کمپ فلسطینی مجروح شده اند.

در يکی از بی سابقه ترين درگيری ها ميان نيروهای نظامی لبنان با نيروهای سلفی فتح الاسلام در تريپولی، ۱۱ نفر کشته و شماری نيز زخمی شدند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين درگيری در يکی از خيابان های شهر بندری تریپولی و در نزديکی کمپ پناهندگان فلسطينی نهر البدر رخ داد.


به گفته ژنرال اشرف ريفی، رییس نیروهای امنیتی لبنان، در اين درگيری که خيلی سريع به مناطق مختلف اين شهر کشيده شد، چهار نفر از نيروهای فتح و هفت نفر از سربازان لبنانی کشته شدند.


هر چند مقامات محلی می گويند که درگيری صبح روز یکشنبه در اين شهر خيلی زود به پايان رسید اما ارتش لبنان، به جست و جوهای گسترده برای پيدا کردن افراد گروه فتح که احتمال می رود به بيرون از تریپولی گريخته باشند ادامه می دهد.



هر چند مقامات محلی می گويند که درگيری صبح روز یکشنبه در اين شهر خيلی زود به پايان رسید اما ارتش لبنان، به جست و جوهای گسترده برای پيدا کردن افراد گروه فتح الاسلام که احتمال می رود به بيرون از تریپولی گريخته باشند ادامه می دهد.

شاهدان عينی می گويند که دست کم يک تانک را در خيابان های اين شهر در حال گشت زنی ديده اند.


به گفته يک منبع فلسطينی، در اين درگيری حداقل ۱۵ نفر از پناهندگان اين کمپ مجروح شده اند. در کمپ نهر البدر، ۲۰۰۰ نفر فلسطینی اسکان دارند.


در همین حال، سعد الحريری، که رهبری گروه ضد سوری را در پارلمان لبنان به عهده دارد از مردم تريپولی خواسته است که آرامش خود را حفظ کرده و با نيروهای ارتش همکاری کنند.


اين شهر که بيشترين جمعيت مسلمانان سنی را در خود جای داده، در۹۰ کيلومتری شمال بيروت واقع شده است.


نيروهای امنيتی و ارتش لبنان، طبق پيمان قديمی، اجازه ورود به ۱۲ اردوگاه فلسطينی ها را نداشته و امنيت اين کمپ ها را به خود آنها واگذار کرده اند.


مقامات لبنان اين گروه اسلام گرای فلسطينی را متهم به ارتباط نزديک با شبکه القاعده به رهبری اسامه بن لادن و همکاری با نيروهای امنيتی سوری می کنند.


دولت لبنان، اين گروه را مسول بمبگذاری اتوبوسی که فوريه امسال در يکی از مناطق مسيحی نشين در شمال بيروت منفجر شد می داند. در اين انفجار سه نفر از غيرنظاميان مسيحی کشته شدند.


اما فتح السلام با رد اتهام بمبگذاری می گويد که نه تنها هيچ وابستگی به شبکه القاعده ندارد بلکه از سوی ديگر، دولت آقای سينيوره را متهم می کند که تلاش می کند تا آوارگان فلسطينی را در کمپ های اين کشور تحت فشار بگذارد.


در حال حاضر چهار ميليون آواره فلسطينی در لبنان زندگی می کنند.


فتح الاسلام در حالی اتهامات دولت لبنان را رد می کند که مقامات فلسطينی اين اردوگاه ها، در ماهها اخير از تعليم جوانان فلسطينی توسط نيروهای فتح در اردوگاه های لبنان سخن به میان آورده اند.


آنها می گويند که اين جوانان برای مبارزه عليه اسراييلی ها آمورش می بينند.


XS
SM
MD
LG