لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۰

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه شرق، در گزارشی با عنوان«چالش بر سر دارايی مقامات و مسوولان نظام» خبر داده که روز چهارشنبه، نمايندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۲ رای موافق در برابر ۳۱ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به کليات طرحی رای دادند که براساس آن دارائی ۲۷ عنوان از مسوولان کشوری که برحسب جايگاه مسووليتی و شرايط مديريتی رده بندی شده مورد بررسی قرار می گيرد.


اين روزنامه در عين حال نوشت که دولت نيز همزمان لایحه ای در این خصوص تنظیم کرده است که در برابر طرح نمايندگان مجلس ، چالش هایی برانگیخته است.


به نوشته شرق، بر اساس طرح مصوب مجلس، دارایی مسئولان فعلی و آتی مورد بررسی قرار می گيرد اما دولت در لايحه پيشنهادی خود خواستار بررسی دارایی مقامات جمهوری اسلامی از ۲۷ سال پيش تاکنون شده است.


روزنامه اعتماد ملی در گزارشی از پايان دور اول سفرهای استانی رییس جمهوری اسلامی خبر داده و نوشته است که با گذشت دو سال از آغاز اين سفرها صدها مصوبه هيات دولت در سفرهای استانی در بلاتکليفی قرار دارد.


روز چهارشنبه، نمايندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۲ رای موافق در برابر ۳۱ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع به کليات طرحی رای دادند که براساس آن دارائی ۲۷ عنوان از مسوولان کشوری که برحسب جايگاه مسووليتی و شرايط مديريتی رده بندی شده مورد بررسی قرار می گيرد.
روزنامه شرق

به نوشته اين روزنامه، دور اول پروژه سفرهای استانی دولت نهم روز چهارشنبه با حضور رییس جمهوری اسلامی و هيات وزيران در استان سمنان در حالی به پايان رسيد که تنها دستاورد اين سفرها تصويب بيش از پنج هزار و ۵۰۰ مصوبه در سراسر کشور بود.


اعتماد ملی غير از بلاتکليفی مصوبات استانی می نويسد: « بسياری از کارشناسان اقتصادی و اجتماعی به غيرکارشناسی بودن اين مصوبات انتقاد دارند.»


روزنامه جمهوری اسلامی، در ستون جهت اطلاع از نامه اعتراض آميز گروهی از طلاب بسيجی نسبت به صدور مجوز برای فيلم های سينمائی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه،جمعی از طلاب بسيجی حوزه علميه قم با ارسال نامه ای سرگشاده به رئيس جمهوری اسلامی از عملکرد وزارت ارشاد در حوزه سينما انتقاد کردند.


اين گروه برخی از فيلم های سينمائی توليد شده در دو سال اخير را مستهجن ناميده و آنها را مروج فحشا و زنا اعلام کردند.


نويسندگان اين نامه از محمود احمدی نژاد خواسته اند با مسئولان «اشاعه معاصی» برخورد کند.


روزنامه رسالت، نامه ای از بسيج دانشجوئی را منعکس کرده که خواستار توقف سفر جوانان ايرانی برای تحصيل در دانشگاه های خارج از کشور شده اند.


به نوشته اين روزنامه، بسيج دانشجویی در نامه خود دانشگاه های خارج از ايران را «بی کيفيت» خوانده و نظام آموزشی در ساير کشورها را «معيوب» ناميده است.


در اين نامه از رییس جمهوری اسلامی خواسته شده تا «با توقف روند خروج جوانان برای تحصيل در دانشگاه های خارج از کشور، جلوی بی عدالتی را بگيرد.»


بسيج دانشجويی همچنين از وزارت علوم خواسته تا از پذيرش مدارک دانشجويانی که در خارج تحصيل کرده اند خودداری کند.


روزنامه همشهری، خبر داده که مجلس، عملکرد سازمان ميراث فرهنگی را بررسي مي کند.


اين روزنامه به نقل از ايرج نديمی، عضو هيات مديره فراکسيون گردشگری نوشته که «بسياری از وعده های مسئولان سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری عملی نيست و بسياری از سخنان مطرح شده، دور از ذهن است.»


آقای نديمی گفت که از طريق نظارت بر سازمان گردشگری، نمايندگان مجلس قصد دارند ضمن رفع مشکلات اين بخش، بر اجرای وعده های داده شده از سوی دولت در اين زمينه نظارت کنند.


روزنامه تهران امروز از تغيير مديرعامل بانک تجارت خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، زارع اسکندری، مدير عامل بانک تجارت رفتن خود از اين بانک را تاييد کرده و گفته اين تصميم مسوولان دولت بوده است.


تهران امروز نوشته که رضا راعی، قائم مقام بانک توسعه صادرات به عنوان مديرعامل بانک تجارت منصوب شده است. اين سومين باری است که مدير عامل بانک تجارت در دو سال گذشته تغيير می کند.


روزنامه هم ميهن به نقل از غلامعلی حداد عادل خبر داده که اختلاف نظر دولت و مجلس در خصوص سهميه بندی بنزين به رهبر جمهوری اسلامی کشيده است.


رییس مجلس گزارش سهميه بندی بنزين را به علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی منعکس کرده و وی نيز در پاسخ تاکيد کرده که قانون مصوب مجلس اجرا شود.


XS
SM
MD
LG